Inlägg från: Fille Fjonkan |Visa alla inlägg
  • Fille Fjonkan

sover ni med tampong??

Jag gjorde det när jag använde tampong. Jag absolut hatar att känna hur det rinner om jag har binda. Nu har jag menskopp dag som natt.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Fille Fjonkan
    ischa skrev 2007-11-15 21:42:06 följande:
    Fille Fjonkan skrev 2007-11-15 21:41:00 följande:Hur funkar det med menskopp när man blöder mycket?
    Det fungerar bra för mig (jag har den största ). De första dagarna behöver jag tömma den ca 2 ggr förutom morgon och kväll. Med tampong var jag tvungen att byta varje eller som minst varannan timme de första dagarna.
  • Fille Fjonkan
    Anonym skrev 2007-11-15 21:44:20 följande:
    Jag sover med tampong den natten som mensen är som intensivast. Det läcker nästan alltid annars.Är alltid lite orolig för att ha tampongen inne för länge.Vad är en menskopp?
    www.menskopp.se/shop/
  • Fille Fjonkan
    Karolin86 skrev 2007-11-15 22:06:51 följande:
    Blev nyfiken på menskoppen. Hittade olika modeller och priser.någon som är insatt?vilken är mjukast och vad ska den kosta? någon bra sida?
    www.menskopp.se/shop/

Jag har en Diva-cup. Den har "pengarna tillbaka-garanti" om man inte trivs med den efter 3 månaders testning. Den är också störst, vilket avgjorde mitt val (jag blöder mycket de första dagarna).

Om någon är mjukare än någon annan vet jag inte. Tror inte det spelar någon roll, utom möjligen vid isättandet då man viker ihop den. Man känner den inte när den sitter på plats.
  • Fille Fjonkan

Tampongsjukan; hur vanlig är den egentligen? Jag sov som sagt alltid med tampong förut och jag vet att många andra gör det också. Men jag har aldrig hört att någon råkat ut för tampopngsjukan...

• Fille Fjonkan
    Dimitra skrev 2007-11-15 23:41:53 följande:
    -> Inte så värst vanligt nu för tiden
    Det låter bra

(Även om jag inte behöver oroa mig för egen del längre )
Svar på tråden sover ni med tampong??