• Anonym

sover ni med tampong??

Undrar just som det står, sover ni med det?? Det är så jäkla trist att vakna med läckage eller sova med oro för läckage eller med jättelånga bindorna hugo!! Inte så snyggt heller...

• Svar på tråden sover ni med tampong??
  • Anonym

Ja dom nätter jag blöder som mest har jag både tampong och binda för att inte bloda ner sängen. När det är mindre antingen tampong eller binda.

• Karolin86

Blev nyfiken på menskoppen.
    Hittade olika modeller och priser.

någon som är insatt?
    vilken är mjukast och vad ska den kosta?
    någon bra sida?

• Fille Fjonkan
    Karolin86 skrev 2007-11-15 22:06:51 följande:
    Blev nyfiken på menskoppen. Hittade olika modeller och priser.någon som är insatt?vilken är mjukast och vad ska den kosta? någon bra sida?
    www.menskopp.se/shop/

Jag har en Diva-cup. Den har "pengarna tillbaka-garanti" om man inte trivs med den efter 3 månaders testning. Den är också störst, vilket avgjorde mitt val (jag blöder mycket de första dagarna).

Om någon är mjukare än någon annan vet jag inte. Tror inte det spelar någon roll, utom möjligen vid isättandet då man viker ihop den. Man känner den inte när den sitter på plats.
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Anonym

Oj, så många svar...har kikat lite på tv...
    Jag tänkte väl lite på "tampongsjukan" oxå, men jag har sovit med tampong förr, det är först nu jag blivit lite nojjig att det skulle bli nåt knas, typ, steril...lite fjantigt jag vet... Bara man är ren osv...men, inte får man väl sjukan lättare för att man har den inne på natten?? Jag bara avskyr känslan när det rinner ur en...

• Lussekatten87
    nej det brukar jag inte göra,kanske om jag sätter in den precis innan jag lägger mig och ska upp om 5 timmar,men det händert nästan aldrig.
    ~.:Vecka 30:.~
  • Anonym

nej för sjuttsingen. verkar jobbigt att gå upp mitt i natten och byta. har i mina MAX 4 timmar. tycker det är äckligt att ha dem längre. plus att på natten rinner det inte till något när jag ligger ner. så en binda funkar bra som skydd om det eventuellt skulle läcka något.

• Lussekatten87
    Anonym skrev 2007-11-15 23:32:14 följande:
    Oj, så många svar...har kikat lite på tv...Jag tänkte väl lite på "tampongsjukan" oxå, men jag har sovit med tampong förr, det är först nu jag blivit lite nojjig att det skulle bli nåt knas, typ, steril...lite fjantigt jag vet...Bara man är ren osv...men, inte får man väl sjukan lättare för att man har den inne på natten?? Jag bara avskyr känslan när det rinner ur en...
    nej man får inte den lättare på natten,men man ska ju byta inom 8 timmar,helst innan så det är väl därför.
    ~.:Vecka 30:.~
  • CherryGirl

Det finns tamponger nu mera som är gjorda för att man ska kunna sova med dem, jätte smidigt!
    jag sover alltid med tampong, och har alltid gjort!

• Fille Fjonkan

Tampongsjukan; hur vanlig är den egentligen? Jag sov som sagt alltid med tampong förut och jag vet att många andra gör det också. Men jag har aldrig hört att någon råkat ut för tampopngsjukan...

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
Svar på tråden sover ni med tampong??