• ejja81

smörja kinder vid kyla????!!!!

för att förhindr att barn förfryser sig ute i vintern skall man ju smörja in dem innan man går ut,,men vad skall man smörja med då?

• Svar på tråden smörja kinder vid kyla????!!!!
  • korven72

Sanning med modifikation. Man ska smörja på kvällen. Smörjer du på dagen kan det frysa ännu mer i skinnet och skada!

• Tindra Maria Rosanna

Jag tror weleda har nån salva för det har för mig att jag hade en sån förra vintern.

• ejja81

vet bara att alla äldre säger att man skall smörja innan man går ut,,å blev själv smörjd som liten,,,,någon som vet om man skall göra det eller som du sa på kvällen?

tipps

• pruppa

har också fått till mig att man ska smörja på kvällarna då det kan skada om man gör det på morgonen el innan man går ut.
    vi använder oss av fenuril på sonens kinder.

• evaviola

Man ska göra det på kvällen.

• Hobgoblin

Jag har också hört att man ska smörja på kvällen, och undvika att smörja på dagen.
    Undvik även att tvätta ansiktet på ditt barn på morgonen, för ansiktets "naturliga fett" är det bästa mot kylan.

• Missboss

Man skall inte smörja innan man går ut eftersom att alla salvor innehåller vatten och detta kan frysa om det är kallt ute. Så har jag fått lära mig. Så smörj på kvällen.

• Mamman88

Jag har hört att man inte ska bada eller smörja ansiktet på morgonen innan man går ut man ska göra detta på kvällen, då det var något som gjore att man det var något som skyddar ens anskte försvann och man fryser mer.

Jenna kom till oss den 2 mars 2007
  • clay

Igår smörjde jag med Decubal, verkar fungera bra. Innan dess testade jag babyolja men han blev narig ändå.

Svar på tråden smörja kinder vid kyla????!!!!