När kan barn göra Kullerbytta?
Som rubriken...
När kan barn göra kullerbytta?
Alltså en aktiv, när de själva gör en kullerbytta på egen hand (inte när de ramlar och råkar göra en)?
Som rubriken...
När kan barn göra kullerbytta?
Alltså en aktiv, när de själva gör en kullerbytta på egen hand (inte när de ramlar och råkar göra en)?
Vet inte riktigt.. Min 3-åring kan inte, han försöker men välter mest. Hans kusin som är en månad äldre kan däremot.
Zack kan, han är 3 år, men han började kanske vid 2,5 år, men då var den mest på sned, åt sidan, men nu har han finslipat tekniken lite Och så heter det "kölleböööta"
Min snart-två-åring försöker göra kullerbyttor. I soffan går det rätt bra, men jag är så skraj att hon ska göra illa sig! (Hon välter runt liksom) Tack och lov har hon inte gjort det på egen hand, utan när vi sitter bredvid.
Min tjej som blev två i augusti gör kullerbyttor...bättre än sina två storasystrar som e 5 å 10 år !!...men då har hon vart väldigt tidig på allt motoriskt...klättrade upp på stolar vid 7-8 månader...gick vid 10,5 mån...hoppar högt jämnfota m.m.
Dottern 20 mån gammal lyckas i sängen/soffan. Inte själv dock än på golvet (tack och lov )
hej hej
min son han är 2år och han gör kullerbyttor :)
tror det är väldigt svårt att sätta en ålder på de, det är ju så himla olika från barn till barn, min lucas är väldigt framåt kroppsligt och börjar föst som nu använda lite meningar i talet :)
så det är nor svårt att säga exakt men de kan nog vara mellan 2-4 kanske...? eller vad säger ni..?
min dotter är 2½ och kan göra massor av kullerbyttor ha ha hon e jätte stolt över det!
Min son var 1 och ett halvt år när han kunde slå kullerbyttor.
min dotter 14 månader kan göra kullerbyttor! men mina andra två barn gjorde det inte lika tidigt som henne...
Min femåring har just lärt sig och min treåring kan nääästan. Verkar sent jämfört med er andra .
jag hälsade på hos en igår som har en 25månaders.
hon gjorde kullerbyttor, fullt medvetet. blev riktigt impad
min tvååring kan inte. vi har inte försökt visa henne heller
Sonen fyller två i december och lärde sig det för ett par månader sen.
Han är sjövild och tar efter sina kusiner som är 8 och 10
Som sagt det är nog väldigt olika från barn till från. Min son blev två i juli och började göra kullerbyttor då, hoppade jämfota men sen är han tidig med motoriken, hans kusin som blev 3 i mars började göra kullerbyttor och hoppa samtidigt som han.
Men sen gick min son när han var 9 månader.
Så det är nog svårt att sätta en ålder på det.
Jag tror som någon skrev att det är ungefär vid 2-4 års ålder, med lite variationer åt båda hållen.
Min stora började när hon var 2½-3. Lillan är 19 månader och behäskar det nästan, endast finslipningar kvar. Hon följer ju med och tittar när storsyster har gymnastik så hon ser ju och ska härma.
Storasyster hade ingen att härma på samma sätt och vi visade det kanske inte heller så tidigt.
sonen var 2,5 år när han gjorde kullerbyttar för första gången.
Min 2åring gör kullebyttor, fast han gör dom bara i våran säng. Annars får han aj aj i huvet säger han
Min flicka var 1½ år när hon kunde göra kullerbytta
Min son är 16 månader och kan göra kullerbyttor på uppmaning. Fast ibland behöver han lite hjälp att komma runt.
Felicia är 3,5 och har gjort kullerbyttor på golvet sen hon var lite över 1,5...=)