• Göteborgsbruden

Är ALL porr kvinnoförnedrande?

Jag tycker själv att det finns porr som faktiskt är ok att titta på, lite sensuellare. Tycker inte all porr är kvinnoförnedrande.

Försöker bli gravid (1:a försöket nov 07)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ALL porr kvinnoförnedrande?
  • ANOF
    NattravN skrev 2007-11-19 15:28:33 följande:
    Nej nej nej!!! Det där är inte sant. Nu utgår du ifrån dig själv i det du diskuterar. Det finns kvinnor som är exhibionister och tänder enormt på att få visa upp sig och ha sex med okända män. Långt ifrån alla gör porr för enbart pengar! Du måste se att det finna kvinnor som också kan njuta. Varför skulle inte en kvinna kunna komma i en porrfilm?
    Jag tror nog det är lite som en myt att kvinnor vill va med i porr film. Det finns nog inte många kvinnor som fri villigt ställer upp i porr filmer.
  • NattravN
    ANOF skrev 2007-11-19 15:29:47 följande:
    Det är inte bara vad som händer i filmen som är förnedrande, utan det i samhället som gör kvinnor till objekt som bara finns till för männens behov. I filmerna är sedan kvinnorn a alltid dom som är i under läge och det är även så det ser ut i samhället.
    Jag håller med om att samhället är ojämnlikt. Men jag tror inte en kvinnlig frigörelse kan förekomma en ekonomisk. Alltså så länge vi har en arbetarklass så har vi även en könsfördelning där kvinnan är underkastad eftersom kvinnor ofta har låglöneyrken.

Men det har inget alls med porr att göra. Visst kan det övriga samhällets struktur återspeglas i viss mån i porren, men knappast så svart och vitt som du ser det!
    Att kvinnan är underkastad i all porr är ju inte sant. Vilken porrfilm har du sett då? Undrar jag genast...(?)
  • Valkyriah
    ANOF skrev 2007-11-19 15:31:40 följande:
    Jag tror nog det är lite som en myt att kvinnor vill va med i porr film. Det finns nog inte många kvinnor som fri villigt ställer upp i porr filmer.
    Tror snarare att det är du som gått på myten att kvinnor inte kan njuta av sex,utan endast gör det för att "ställa upp".
    Trist inställnig.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • NattravN
    ANOF skrev 2007-11-19 15:31:40 följande:
    Jag vet en del som gjort det! Det är inte någon myt. Det som är myt är att alla kvinnor är nerknarkade och styrs av männen.
  • NattravN
    Valkyriah skrev 2007-11-19 15:34:31 följande:
    Tror snarare att det är du som gått på myten att kvinnor inte kan njuta av sex,utan endast gör det för att "ställa upp".Trist inställnig.
    Precis!
  • LillaSnigel
    Det är inte bara vad som händer i filmen som är förnedrande, utan det i samhället som gör kvinnor till objekt som bara finns till för männens behov. I filmerna är sedan kvinnorn a alltid dom som är i under läge och det är även så det ser ut i samhället.
    Skulle gärna vilja ha svar på mina föregående frågor..

Men du menar att det är bara kvinnor som är ojekt och inte männen ?

Det är inte ALLTID kvinnorna som är i "underläge" finns även män som är i underläge..
  • vernis
    Ja det är just nu i samhället på vissa bitar men det är rätt så mycket som jämtställt också samhället med.
    snälla killar/män/gubbar kommer alltid titta på en snygg kvinna i kort kort eller någon som är söt samma sak som en tjej/kvinna/tant tittar på män som ser bra ut. om man inte är homsexell som män eller kvinna för då tittar man på samma kön som är.

så killar är lika mycket objekt som kvinnor.
    och i filmerna är det inte alltid kvinnan so är under titta på vikinglegenden där en tjej springer med horn och styr över vilken som har sex och inte där är männen bara dumma fån med stora ****
    så är det inte alltid

jag tror på jämtställhet men det ska vara lika för män och kvinnor vi kan inte göra männen som något slgs hatobjeckt. och vi för komma ihåg en sak kvinnor kan och män kan men på olika sätt
  • NattravN

Men definiera ett underläge då? Den som blir smiskad? Jag har sett flera porrfilmer där mannen blir smiskad! Den som syns med ansikte i bild? Jag har sett flera porrfilmer med män i fokus! Den som blir påsatt? Har sett flera porrfilmer där män blivit påsatta av dildos mm.
    Hur då underläge?

• vernis

plus att finns kvinnor och män som gillar i sängen att bli under den andra och lynda bli en sexslav många som gillar detta

• TheMilky

Det finns ju båda läger, men de mer seriösa aktörerna inom porrindustrin lägger ju vikten på kvinnorna. Det är ju väldigt få män som tjänar pengar på att knulla framför kameran, det är ju kvinnorna som drar in storkovan när de väl kommit upp en bit i branschen. Och har rätt att ställa krav.

Svar på tråden Är ALL porr kvinnoförnedrande?