• LinluggC

Barn med Prader Willi Syndrom

Hej!
    Det finns lite misstankar om att min lilla Noa på 4 månader kan ha sjukdomen men jag själv tycker inte att symtomen överrensstämmer. Noa är muskelslapp och är svag i nacken men kan nu hålla upp huvudet och har börjat göra så mini-situps då han halvligger. Ett kromosomtest har gjorts och vi väntar ännu på svar. Det kan ju vara nått annat också eller så är det ingenting. Har du märkt nåt annat symtom än muskelslappheten? Varför missstänker läkarna PWS och ingen annan kromosomsjukdom?
    /Linda

• LinluggC

olle 04 skrev 2007-12-02 13:43:56 följande:

LinluggC !Är det bara det man har märkt, alltså lite svag i nacken ?Har han haft svårt att suga ?Har sjäv en son på snart 8 mån. under utredning på neurologen.Lycka till !Marianne
    Hej!
    Noa är svag i nacke och armar men han blir starkare och starkare. Kunde inte amma ordentligt så det blev flaska från början men den sugtekniiken har han inga svårigheter med.
    Ska börja gå hos neurolog vi med, går även på sjukgympa! Han har inga tendenser till att vända sig men sitter bra med stöd, typ i mitt knä. Hur är din son?
    /Linda
Svar på tråden Barn med Prader Willi Syndrom