• Isalel

Kan man ge en present som innebär mer kostader för den som får den?

Har tänkt ge min sambo en fotbollsresa tillsammans med 1 kompis till en fotbollsmatch i Milano...i födelsedagspresent...
    Presenten kommer bestå av hotell-biljett och flyg. Hotellet är 2 nätter.
     Men då kommer ju uppehället kosta och transporter till och från arenan.
    Men inte är det väl orimligt att han och kompisen ska betala det eller?

• Svar på tråden Kan man ge en present som innebär mer kostader för den som får den?
  • palmblad

Jag hade inte gett det, om inte kompisen uttryckligen önskat det.

• Isalel

Nej men jag vill inte följa med själv eftersom mitt fotbollsintresse är på minus 10...därför tänkte jag ge honom 2 biljetter så han får ta med någon som är intresserad...
    Kan ju inte skicka iväg honom själv :)

• fenomena83

betalar du för kompisen också då eller? om inte så måste du ju höra med nån kompis först om dom vill följa med och är beredd att betala.

själv skulle jag tycka att det känns lite olustigt att få nån sån present för tillfället. då jag inte har mycket pengar just nu, och man vill ju inte snåla om man åker nånstans, så det hade ju inte blivit så kul resa... jätteroligt att bli bjuden på flyg och hotell men resten då...? njaaa det känns inte så roligt som sagt.

• Rokka Jill

har du missat att kolla på nyheterna? Det är bara huliganer som går på fotbollsmatcherna, de har fått ställa in massor.

jag är inte intresserad, men kollar nyheterma

• Show n tell

självklart att jag skulle ha uppskattat det! Det är väl bättre än att inte ha fått nåt alls! Vaddå att man inte vill snåla när man reser bort.. det hade man väl fått göra hemma i sverige ändå! Men då nånstans med nånting man tycker om. fotboll. jag hade gett det!
    han blir säkert jätteglad!

• Fru O Mamma Kokkonen

Tycker det är en bra present.. =D Mat å uppehäller = Fickpengar får dom stå för själva. Men kanske biljetten till en fotbollsmatch. Men vad fyller han? Å så tänkte om det inte ska bli för dyrt =D

• Isalel
    Rokka Jill skrev 2007-11-16 15:58:01 följande:
    har du missat att kolla på nyheterna? Det är bara huliganer som går på fotbollsmatcherna, de har fått ställa in massor.jag är inte intresserad, men kollar nyheterma

27 januari 2007: Ermanno Licursi, direktör för amatörlaget Sammartinese, dog efter att ha blivit sparkad i ansiktet av en supporter från rivalerna Cancellese.

2 februari 2007: Polismannen Filippo Raciti dödades av en hemmagjord bomb som kastades in i hans bil i samband med våldsamma kravaller före och efter derbyt mellan Catania och Palermo.

11 november 2007: Laziosupportern Gabriele Sandri sköts till döds av polis när supporterfalanger till Lazio och Juventus drabbade samman utanför Arezzo. (TT-AFP)

Ingen av lagen som spelar och han är inte en sååå tillgiven supporter så jag hoppas att han ska lyckas hålla sig undan bråk :)

Nuttans Mamma skrev 2007-11-16 16:08:08 följande:
    Tycker det är en bra present.. =D Mat å uppehäller = Fickpengar får dom stå för själva. Men kanske biljetten till en fotbollsmatch. Men vad fyller han? Å så tänkte om det inte ska bli för dyrt =D
    3700 har jag räknat att det blir med hotell+flyg+OK biljetter :) Det är FÖR dyrt jag vet , men jag har inte kunnat ge honom något för mer än 200 kronor under hela tiden vi varit tillsammans :) Han fyller 25!
    Det bara är något jag VILL ge honom trots att det blir dyrt :)
  • Fru O Mamma Kokkonen

Jaha 25 år, ja men då kan man också kosta på några tusenlappar.. du får se till att han är försiktig när han väl åker i väg bara.. Jättebra present..

• meya

Åh herrejävlar! Vilken present! Jag tror inte att det blir några problem för grabbarna att skrapa ihop pengar till "merkostnaderna" om de gillar fotboll... Vilken fotbollsintresserad kille skulle inte vilja ha en sån present? Om kompisen är intresserad så fixar han det garanterat åxå! Kan du inte fråga typ bästa kompisen om han hänger på då?

Svar på tråden Kan man ge en present som innebär mer kostader för den som får den?