• Cliliy

Bra bostadsområde i Olso?

Hej hej,

Var i Oslo skall din man jobba? Det är skönt att ej ha det så svårt att ta sej till jobbet.
    Har bott här i snart 10 år men vi bor i lägenhet centralt i stan.
    Hör av dej om var jobbet är så ska jag hjälpa dej om jag kan.
    Det är massor av svenskar här så du kommer inte att känna dej ensam.

Lizzan30 skrev 2007-11-16 17:29:04 följande:
    Min man är på gång att få ett jobb i Olso. Vi kommer att få vårt första barn till årsskiftet och en eventuell flytt till Oslo kommer bli under våren/sommaren. Finns det någon på FL som kan tipsa oss om bra och barnvänliga villa områden i Oslo med omnejd där vi kan titta på hus att köpa/hyra?
  • Cliliy

Då kan ni nog bo där ute. Det går tunnelbana in till stan och är inte så långt att köra, ca 15-20 min om det ej är rusningstrafik.
    Det blandat mellan hus men mycket stora hus med lägenheter.
    Det är inte så dyrt som många andra delar av Oslo så det är ju ett +.
    Ett stort problem här i Norge är dagis, det kan vara väldigt svårt att få plats men den bydelen ska va ganska bra.
    Kolla www.finn.no, där finns en av dom bästa sökmotorerna för boende. Både hyra och köpa.

• Cliliy

JAG HAR NÅGRA KAMRATER SOM BOR DÄR UTE OCKSÅ OCH DET VARIERAR LITE OM JAG EJ FÖRSTÅTT DET FEL.
    NÅGRA OMRÅDEN ÄR DET BARA BETÅNG OCH MISSFÖRSTÅMEJRÄTT BARA INVANDRARE.
    WWW.GULESIDER.NO ÄR DET BRA KARTOR SÅ MAN KAN KOLLA VAR EV. LÄGENHET ELLLER HUS LIGGER NÄRA T-BANE ELLER BUSS.
    GOOGLA OCKSÅ OSLO T-BANE ELLER WWW.TRAFIKANTEN.NO SÅ KAN NI SE ALL LOKALTRAFIK I OMRÅDET.
    SOM SITUATIONEN ÄR JUST NU KAN MAN KUNNA FÖRHANDLA RÄTT BRA MED ARBETSGIVAREN, VI SVENSKAR ÄR JU GANSKA POPULÄRA!!!!

• Cliliy

Hej hej,
    har ej vart på rislökka själv men det är en mycket positiv utveckling innom boende och butiker på lören som är precis brevid.
    Har många kunder (är frisör) som köper nybyggda lägenheter där. Är nära sentrum och ändå kan din man ta t-banan några stopp så är han på jobbet.

Svar på tråden Bra bostadsområde i Olso?