• Kaxmaja

Bra bostadsområde i Olso?

Kul med fler svenskar till Oslo. Vi bor i lägenhet på Bøler. Trivs super bra. Vi får vårt førsta barn i mars

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-18 19:53:24 följande:
    Så det är bra bostadsområde åt det hållet som min mans eventuella jobb ligger åt? Hur är det åt Lörenskog och Fjellhamar till? Är det för långt in till stan att bo där? Vilka andra bra villa områden skulle ni rekomendera där det är möjligt att köpa ett bra hus i prisklassen upp till 4-5 mkr?
    Jag hade inte velat bo i Grorud. De var iallfall førut inget bra område. Vet inte riktigt nu.

Ett område jag verkligen gillar är Haugerud. Har bott där och jobbar där. Mycke skog och nära till stan. Kolla på finn. Haugerud finner du under fliken hellerud
    Lørenskog ligger før långt ut før mig men allt e ju en smaksak
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-18 19:55:48 följande:
    Kul med fler svenskor som bor i Oslo! Om vi bestämmer oss för att flytta känns det bra att redan ha fått kontakt med fler svenska mammor i Olso.fler frågor... hur lätt är det att hyra ett bra hus i Oslo? Vi måste ta ställning till om vi ska sälja vårt hus i Sverige och köpa ett i Oslo eller om vi ska hyra ut huset här hemma och hyra i Olso. Hur ser budgivningarna på hus ut i Oslo, blir priserna man ser på finn.no ofta upptrissade på budgivningar?
    Just nu e bostadsmarknaden rätt lugn. Men visst går de flesta hus/lägenheter över takst. Lägenheter/hus att hyra ser du oxå på finn
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-18 19:57:58 följande:
    Vart ligger Böler där du bor Angelzezzan?
    De ligger i Oslo men inte mitt i smeten. Typ Öst eller något sånt Tbanan går raka vägen in till city
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-18 20:08:55 följande:
    Tack för alla dina svar. Vi håller på att kolla på finn. no för att kunna lägga fram några förslag på boende som vi kan tänka oss till nästa förhandling med min mans arbetsgivare i veckan. Kan vara bra att veta vilket löneläga de måste lägga sig på för att vi ska kunna finansiera ett bra boende.
    Kolla runt på finn och se var de ser ut som att ni skulle kunna trivas
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Frosk skrev 2007-11-18 20:20:06 följande:
    Jag hade kompisar som bodde i grorud ett tag när jag bodde i Oslo och där var inte så trevligt tycker jag. Mkt betong, men det kanske har blivit bättre nu.
    de e fortfarande lite så tror jag
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-19 19:58:15 följande:
    Vi har hittat ett hus som verkar passa vad vi söker i Rislökka, vad säger ni Olsobor om det området?
    Har inte varit där själv. Men jag tror mig ha hørt bra saker om de området
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
Svar på tråden Bra bostadsområde i Olso?