• Anonym

Atarax, snälla snabbt svar!

Jag fick atarax utskrivern igår av min läkare för att jag mår inte så bra, ska träffa han nästa vecka och prata och så. Tog 1 tablett igår morse, men inte behövt ta någon idag. Vill bara ta dem om jag verkligen behöver, MEN nu till frågan? Kan jag ta ett glas vin ikväll?`Vet att jag inte får blanda alkohol med atarxen men det är ju ändå 1½ dygn sen.

• Svar på tråden Atarax, snälla snabbt svar!
  • Ensamamma

atarax är egentligen till för allergi så fast man inte borde så är det nog ingen fara...

mvh

• Anonym

ingen fara. drick vin du. jag jobbar med detta läkemedlet och det e ingen fara

• Anonym

Atarax är inte enbart mot klåda och allergi utan även mot ångest och nedstämdhet. Man får den för att kunna slappna av och somna.

Jag tror att det går bra om du tar ett glas vin ikväll, det har ju som sagt gått mer än ett dygn sdan du tog den andra

• Anonym

Och det skulle inte göra något om jag behöver ta en tablett imorgon eller så?

• Ensamamma

har själv atarax för den anledningen... jag menade bara på att det inte är en allvarlig medicin som inte har enklare funktioner...

klart att du kan ta en tablett i morgon men om du tar tabletten mot ångest osv så tycker jag själv att du borde hålla dig borta från alkohol då detta kan ge dig en ökat ångest...

varför dricka alls? om det nu bara är ett glas vin? Låt bli så kanske du slipper ångesten om du har tur. mvh

• Anonym

Lite vin kan vara gott också, visst kan det ge mer ångest men jag behöver sitta med min man ikväll och ta ett glas vin och bara slappna av....

• Ensamamma

ok, görs så... jag själv hade tagit något annat gott att dricka...

Massor med lyckoönskningar till fortsatt gott mående.

• Fluffguf

Det är ingen fara 1½ dygn senare, jag har själv gjort så. Och om du behöver ta en tablett imorgon har du ju förbrännt alkoholen om du bara tar något enstaka glas.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2007-11-16 18:23:08 följande:
    Atarax är inte enbart mot klåda och allergi utan även mot ångest och nedstämdhet. Man får den för att kunna slappna av och somna. Jag tror att det går bra om du tar ett glas vin ikväll, det har ju som sagt gått mer än ett dygn sdan du tog den andra
    Jag har fått en annan medicin mot sömnlöshet som ska få mig dåsig och ångestfri. Men nu finns inte de längre.

Kan man ta Atarax mot det tro? Jag tog Atarax 10 mg en gång mot ångest, hjälpte inte ett dugg... Kanske för låg dos?

Om man tar Atarax på kvällen, får man hang-over dagen efter då? Vilka är biverkningarna?

Passar på att hänga på tråden...
  • Ensamamma

25 mg mot klåda 1-2 ggr dagligen...

om du vill laborera själv så skulle jag enbart tagit en till att börja med...

OBS!!! anser inte att man ska "leka" med mediciner.

• Anonym (undrar)

Nä självklart ska man inte laborera. Men jag tänkte isf be min läkare skriva ut dom istället om de funkar som de medicinerna jag haft mot dålig sömn...

• magic eyes

NOT: Det går att slappna av, även utan VIN :=)

Ha det så kul!

älskar mina barn, mina änglar.
  • half

Visst går det, Magic Eyes....men det är mindre roligt och mums.

Säger en som inte får dricka sitt älskade rödtjut just pga medicinering just nu.

magic eyes skrev 2007-11-16 20:19:55 följande:
    NOT: Det går att slappna av, även utan VIN :=) Ha det så kul!
    Keep hope alive.....
  • Anonym (Elin)

Äter atarax 25 mg 3-4 ggr dagligen mot ångest, funkar sådär. Äter även annan medicin så jag hade inte druckit alkohol, speciellt inte för att lindra ångetsten. (dricker iofs inte alls, men ändå )

Svar på tråden Atarax, snälla snabbt svar!