• Eisa

Har Postafen verkligen hjälpt nån mot illamående?

Postafen hjälpte mig lika mycket som att käka pärlsocker, dvs ingenting. Den verkar värdelös, hjläper den NÅN?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har Postafen verkligen hjälpt nån mot illamående?
  • tingelingelingan

postafen hjälper i alla fall min son mot åksjuka.
    är du gravid(eller åksjuk) finns det även åksjukearmband att köpa på apoteket som hjälper mot illamående

• mammaE

Ja, men man blir så trött så man sover hela tiden. Jag hade ordentligt illamående men kräktes inte.

• Gestilja

Hjälpte då inte mig alls.

• Eisa
    tingelingelingan skrev 2007-11-16 19:52:39 följande:
    postafen hjälper i alla fall min son mot åksjuka.är du gravid(eller åksjuk) finns det även åksjukearmband att köpa på apoteket som hjälper mot illamående
    Hahahahah! Det hjälper nog bara folk som har ett litet lagom illamående, inte såna som kräks inälvorna ur sig som jag
    Här behövs det starkare grejer.
  • Eisa
    lövet2 skrev 2007-11-16 19:53:44 följande:
    Ja - mig och många andra jag känner ...
    Mot åksjuka hjläper den faktiskt! Men inte mot grav. illamående... På mig alltså.

Inte blev jag trött av den heller, den påverkade mig inte alls. Min kropp bara "tönttablett, stick å brinn"
  • Fru U

Gör inget för mig, men det hjälper min man (som dessutom somnar)

Finns det andra medel mot åksjuka? Receptbelagda såväl som receptfria

Vet att ingefära ska funka mot åksjuka (även enligt Mythbusters *s*)

Live and let live
  • AnnE

För min syster var dessa tabletter en räddning!
    Så visst kan de hjälpa, men alla är ju olika och allas kroppar reagerar ju på sitt sätt. Så det kan nog variera mkt....

• aronnax

Mig hjälpte det.
    Spydde såä dom fick lägga in och vätska upp mej, men med Postafen slutade jag i alla fall spy så fort jag rörde mej , men sov gjorde jag i nästan 2veckor, sedan vände det, var då i 5;e mån,

• felician

Jag röstade på alternativ 1
    Men det tog inte bort det helt och det konstiga är att vid en av mina graviditeter blev jag så sjukt trött av det att jag inte kunde ta dom men en annan graviditet funkade dom bra. Dom tog inte bort illamåendet helt men det mildrades betydligt.

Svar på tråden Har Postafen verkligen hjälpt nån mot illamående?