Vad köper ni till era föräldrar i julklapp?
Får huvudbry, de har allt och önskar sig inget speciellt.
Hjälp mig!
Får huvudbry, de har allt och önskar sig inget speciellt.
Hjälp mig!
köpt en bok till mamma med massa visa citat, till pappa har jag köpt en tröja med en bild på oss och skrivit far och dotter på:)
Mamma får en ny almanacka, och tillsammans får hon o pappa biljetter till celine dion konserten i sommar... Pappa kommer antagligen få celines nya skiva med=)
Jag ska köpa fläderte till mamma och nån tesil tror jag. Hon nämnde nämligen på telefon häromdagen att hon är på jakt efter fläderte eftersom hon druckit det mycket när hon var liten. Så jag tyckte det var en bra present =).
jag gör egen glögg å egen knäck å lägger in i fina askar/flaskor...
Kalender på barnen och en mugg som det står mormor/morfar på
Vår familj slutade med "riktiga" julklappar för några år sedan mellan oss vuxna. Vi kör ett julklappsrace istället! Så här går det till:
Var och en (inte per par eller familj, utan per person) köper 3 julklappar för en liten peng (första året kostade varje julklapp 10 kr, sedan har vi ändrat till mellan 20-30 kr/st eftersom det åtminstone kan bli NÅNTING vettigt då i alla fall!). Sedan kör man tre omgångar av racet som börjar med att alla lägger en av sina julklappar på en hög på ett bord som alla får plats runt. Någon drar igång en äggklocka på ca 3-5 min och ställer undan den så att man inte vet hur lång tid som har gått. Sedan går en tärning runt som kastas en gång innan nästa kastar. Om man slår en etta eller en sexa får man ta ett paket ur högen. När "potten" är slut får man istället ta av varandra! När äggklockan ringer är spelet slut och var och en behåller de paket man lyckats vinna. Någon kanske får många paket och andra kanske helt blir utan efter tre omgångar, så det gäller att inte vara dålig förlorare! Himla kul och fartfyllt!
Det blev långt det här...
Lycka till och god jul!
Kort på barnbarnen går alltid hem! I år blir det förstoring på lillans atelje kort, almanack på alla barnen sen lite småsaker som halsband,spa grejer,slips,bok mm
Min pappa är också en sån som redan har allt så till honom ska jag köpa ett träd i regnskogen, miljövänligt och bra !!
Men men men.....för er som kör julklappsrace...vad är det roliga när det kanske blir en stackare som inte får någonting? Kan tänka mig hur ledsen min kusin på 5 år skulle bli, om han inte fick tag på en enda julklapp! Eller är leken endast till för vuxna?
förlåt...såg nu att det var för VUXNA! :-S Sorry...
Förlåt, min dator fick fnatt och bara stängde av mitt i!... Hann inte skriva färdigt...
När paketen är slut öppnar vi allihop. Sen ställer vi äggklockan och så är det fritt fram att under 10 min sno varandras paket om man slår två lika med tärningarna. När tiden är ute har man de paket man lyckats sno (eller lyckats behålla). För att ingen ska bli helt utan har vi sagt att om man inte får ett enda paket när äggklockan ringer får man välja ett valfritt paket från någon runt bordet!
Mycket roligare än att få en deo eller en bok man redan läst från brorsan, typ!...
Jag tog mamma till datorn och visade henne bilder på olika spetshalsdukar, sedan tog jag henne till garnaffären och lät henne välja garn, sedan satte jag mig med stickor och garn och gjorde halsduken hon hade valt Bild finns i galleriet!
Tyvärr vet hon ju vad hon får redan, men det är bättre än att jag köper något som hon inte behöver, eller att jag stickar något hemligt som det slutar med att hon inte använder.
Jag brukar göra korgar med tex vin, ostar, kex, ölkorv, små tapas förpackningar, frukt mm eller en korg med annat tema typ SPA-korg. Jag slår in korgarna i cellofanfolie och knyter något snyggt band runt, korgarna brukar uppskattas men ideerna börjar ta slut. Så i år ska vi göra fotoböcker av barnbarnet (vår dotter) och ge bort.
Förra året fick mamma m sambo biljetter till en Diggiloo-konsert i juli. Pappa fick ett set med skjorta och tröja. Vad det blir i år har jag ännu ingen aning om så jag tänker följa den här tråden för tips och idéer.
Till pappa ska jag köpa en badhandduk som det står pappa på och ev något mer..men vet inte vad..och till mamma har jag ingen aning..måste ju även köpa nå till hennes karl oxå..
Pushar på lite
Jag tror att det blir Hasse & Tage-boxen i år. Först pratade vi om secret santa, men mamma vill kunna handla till alla barn så då kör vi barn med partners kanske det själva och går ev ihop om boxen till mamma och pappa.
I år blir det enkelt...har ju gift oss, så de får förstoring på oss. Sen ska vi se om vi hittar nått litet till.