Hej hej. Känns lite konstigt att svara på sitt eget inlägg, men jag tänkte att det kanske fanns nån annan intresserad.
Efter ett antal samtal hit och dit igår blev slutsatsen denna. KK rekomenderade mig att boka tid för avföringsprov på vårdcentralen, vilket jag gjorde och gick dit imorse. HAr fått med mig två rör hem som jag sedan ska lämna in. Läkaren trodde inte att det var nåt farligt eftersom jag inte har feber osv. Men proven görs för säkerhets skulle eftersom jag är gravid och de vill utesluta bakterier.
Det de rekomenderar mig att äta är morotspuré (barnmatsburk), vitt rostbröd, äppeljuice, kokt mat som är skonsamt mot magen osv. Absolut inte fullkorn eller mjölk eftersom det bara gör det värre. Dessutom ska jag dricka MYCKET och jag tar även Resorb vätskeersättning för att inte torka ut.
Jag frågade läkaren om förstoppningsdiarré, och han sa att det inte var fallet för mig eftersom det vanligtvis går över efter en eller ett par lösa avföringar. Det är inte förstoppningsdiarré om man har många lösa diarréer samma dygn. Han tror istället på nåt vanligt virus och att det bara är att läka ut det.
Alltså. Diarré och gravid = lämna avföringsprov på vårdcentralen.
// Unika