• L jung

Kom inte fram till 112!!!!!

i mitten av 70talet jobbade jag på televerkets nummerbyrå (föregångare till telia)
    När vi jobbade på larmet så fick där inte förekomma kö alls... vi var tillräckligt många att alltid ta emot samtalen. 
    Samtalen till nummerbyrån fick inte stå i kö i längre än 4 minuter.  Vi bläddrade DÅ i hela landets telefonkataloger!!!!  (fanns inga datorer då!)

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Fånga Dagen ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • L jung
    Rapunzella skrev 2007-11-16 23:11:10 följande:
    Varför ringde TS 112? Håller med de som skrivit ovan, otroligt många ringer 112 i onödan. Allt som inte kräver OMEDELBAR handläggning ska inte till 112. Anser också att det tillhör allmänbildningen och sunt förnuft.
    tror inte det hör till 'allmänbildning' utan det är helt enkel dåligt och otydlig information till allmänheten....  (jag har ju som sagt jobbat på larm och förr var det endast ett nummer att ringa, såvida man inte själv valde att direkt ringa sjukhuset eller poliskontoren)
  • L jung
    sesssan skrev 2007-11-16 23:15:18 följande:
    Därför att maskindikemeldel är frätande och mkt farligt för det mesta. Min dotter spydde som en gris och ändrade färg i ansiktet.Dom sa på sjukvårdsupllysningen att det var 112 jag skulle ringa, men när jag sa att  inte kom fram så fick jag det svaret jag skrivit ovanJag vet mkt väl när man ska ringa 112 och inte då jag jobbar i vården och ofta ringer olika nödnummer!!!!!!!!
    DU GJORDE HELT RÄTT!!!

tråkigt bara att dom inte svarade omedelbart....
  • L jung

Jag tror att eftersom en stor del av befolkningen är medelålders till äldre, och det förr endast var ett nummer att ringa, så sitter den gamla vanan nog i.
    Bäst vore med en rejäl kampanj i hela landet och inte enbart i någon storstad....

• L jung
    AnnaGBG skrev 2007-11-16 23:32:11 följande:
    Nu är det snart dags för en ny kampanj här dock. Ett nytt nr som kan avlasta 114 14. Dit man kan ringa i fall som lika gärna kan vänta några dar. Eller nåt.
    har inte hört om något sånt här i stockholm.... ?
  • L jung
    AnnaGBG skrev 2007-11-16 23:34:50 följande:
    Nej, jag har heller inte hört det. Det var ett förslag från mig bara
    hehe... trodde du menade att det var på gång!!! sorry!! Generad
Svar på tråden Kom inte fram till 112!!!!!