Ni som fött barn som brukar ha väldigt kraftig mensvärk vid mens!!
Ni som fött barn som brukar ha väldigt kraftig mensvärk vid mens!!Känns förlossningsvärkar vid öppningsskedet likadant som sådan mensvärk??
en väninna till mig som fick sitt första barn för 4 veckor sedan, beskrev värkarna precis så. Som kraftig mensvärk,hon höll på att få dottern i byxan för att de på sjukhuset och hon inte förstod att det var dags. tuff tjej.
Ja det kändes som mensvärk.
Kanske inte som kraftig mensvärk, var nog därför jag inte fattade att det var på G.
Ja, jag skulle nog säga att det påminner om det. En kompis till mig ska ha barn och hon frågade hur det kändes. Jag förklarade det som: Nästan som en molande mensvärk. Men det är ju ingen lätt fråga att besvara
Jo, jag kunde känna igen smärtan.... värkarna var mycket kraftigare men inte helt olik mensvärken, som tack och lov inte alls är i närheten lika kraftig längre (tror jag, väntar på den efter sista barnet)
Nja. Som en väldigt väldigt kraftig mensvärk som går i intervaller i så fall. Jag räknar mig till dem som har kraftig mensvärk men så kraftig mensvärk att jag behövt lustgas har jag aldrig haft. Jag skulle säga att stället det gjorde ont på var som vid mensvärk men intensiteten och typen av smärta var mer lik njursten (har haft det också)
exakt samma känsla... för mig i varje fall..
det kändes som mensvärk i stort sett ända till krystvärkarna.. den enda skillnaden var styrkan...
De allra första värkarna skulle jag kunna jmföra me menssmärtor. MEn inte överhuvudtaget sedan. Den smärtan går inte att jämföra... (Behöver jag säga att jag inte fick nån smärtlindring...?)
Tack så jättemycket för era svar!!!
Jag brukar nämligen ha extremt kraftig mensvärk vid mens att jag varken kan stå eller ligga. Den e hemsk!! sen hörde jag något om att värkarna kunde påminna om det, men visste inte om det stämde.
Tack igen!!
Hej, jag har jätteproblem när jag har mens och det enda jag kan förknippa med det var benen....att dom blev helt stela o darriga. Så dom satte morfinspruta i bägge låren när jag kom in så jag kunde slappna av lite. Annars säger jag nej, jag tyckte inte det var lika...
japp jag tyckte det fanns en klar likhet mellan dom!