• Lilla V

Fy farao! Tittade i en gammal förlossningsbok med hemska bilder idag!

Osmart av mig...men kunde inte låta bli. JAg stod på biblioteket och slog upp en bok från typ 70-talet om förlossning. Det var såna där bilder med allting rakt på sak om man säger. Upplyst kall miljö, tjejen låg i gynställning och värsta närbilderna på skrevet och när barnet kom ut mm. Riktiga slemmiga blod-äckelbilder på när vävnader töjdes och när läkaren drog i den vidriga moderkakan! Trots att jag blev rädd var jag nyfiken o bläddrade.
    Men nu känns det som att jag FATTAR INTE hur jag ska klara av det där. Det såg ju bara ut att göra SÅÅ sjukt ont så det finns inte. Alltså efter att ha sett de bilderna kä'nns det som att jag kan bara inte tro på att någon kan säga att det inte är helt galet hemskt. huuu..och jag som precis höll på att bli positiv och var på väg att låna böcker om profylax.:(

Jag vet att folk säger att det går och att man klarar det. Men hur ska man kunna tro på det, när man liksom ser med egna ögon att det ser helt hemskt ut!!??

Blev ju inte bättre av att jag var hos gynekologen och hon med ett instrumet böjde ner slidöppningen nån cm. Det gjorde ju faan ont som att jag skulle gå sönder. Så tänkte jag att hur sjutton ska det kunna töjas ut för ett barns huvud om det knappt kan töjas en cm?

Nä, usch idag e jag deppig.

• Svar på tråden Fy farao! Tittade i en gammal förlossningsbok med hemska bilder idag!
  • Hannah76

Det är inte hemskt, det är världens kick att föda barn. Hur häftigt som helst, går inte att jämföra med något.

Har gått hela dan (min dotter fyller 1 år idag) och längtat tillbaka till förlossningen. *S* Mannen får nog som han vill, ett tredje barn*S*

• Blå Flygare

Kvinnokroppen är gjord för att föda barn. När förlossningen sätter igång så är det kroppen som styr, så de förändringar som sker med vidgning av bäckenet, töjning av vävnader ska kunna ske. Något helt annat än som någon skulle tänja det så åt en Och så får man ett hormonpåslag som heter duga. Och så finns å så härliga EDAn

• Jennyrockar

Ja det är hemskt att se sånna bilder, men när det är du själv som ligger där, då har du glömt alla sånna bilder å du kommer att vara helt i din egen värld, du ska bli mamma!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Lilla V

Jo..men är det inte konstigt att det ska se så fruktansvärt skrämmande ut? Varför ska det se så läskigt ont ut, som att det går med nöd o näppe? :(

• Lilla V

Men tänk om det känns så hemskt som det ser ut på de där bilderna? Gör det aldrig det eller...hjälp jag fattar inte.

Jennyrockar skrev 2007-11-16 23:50:37 följande:
    Ja det är hemskt att se sånna bilder, men när det är du själv som ligger där, då har du glömt alla sånna bilder å du kommer att vara helt i din egen värld, du ska bli mamma!
  • Annis22

När man väl har kommit dit är ju det värsta gjort. Tyckte jag iaf. Värkarna som kommer innan krystvärkar är typ 1 miljon gånger värre än när bebisen väl ska ut.

• mammaNena

Det gör förbannat ont! på mig och på väldigt många fler. Men det går! På nått jävla vis så går det. efter flera gånger "jag går hem nu" eller "Nu skiter jag i detta" Så pluppar bäbisen ut

• Lilla V

åååå...jo jag vet folk säger det. Men då blir man ju ännu mer skräckslagen. Hur hemska ska inte DOM va då? Om utdrivningen är det bästa, då kan man ju undra hur resten är liksom.

Annis22 skrev 2007-11-16 23:55:38 följande:
    När man väl har kommit dit är ju det värsta gjort. Tyckte jag iaf. Värkarna som kommer innan krystvärkar är typ 1 miljon gånger värre än när bebisen väl ska ut.
  • Blå Flygare

Det känns inte så hemst som på bilden, även om det gör så ont. Man märker inte om det blöder, om det ser läskigt ut, om man spricker. Det enda man känner är värkarna och hur barnet pressar (mot bäckenet). När huvudet kommer ut gör det inte ont, det gör istället plödsligt mindre ont.

• Lilla V

Men....hur kan man stå ut då? E det ändå så man står ut liksom? Annars borde man ju få panik verkligen.

mammaNena skrev 2007-11-16 23:55:39 följande:
    Det gör förbannat ont! på mig och på väldigt många fler. Men det går! På nått jävla vis så går det. efter flera gånger "jag går hem nu" eller "Nu skiter jag i detta" Så pluppar bäbisen ut
Svar på tråden Fy farao! Tittade i en gammal förlossningsbok med hemska bilder idag!