IkaFatale skrev 2007-11-18 23:04:49 följande:
Jag är livrädd för att jag ska få panik och ångestattacker, trots att det tydligen inte finns någon chans att man kan råka ut för det eftersom man får så mycket endorfiner och adrenalin!Är också rädd för sprutor, har ingen smärttröskel samt att jag är kräkfobiker. Det värsta som kan hända under förlossningen är nog att jag kräks, vilket säkert låter jättefånigt för vissa!
[/citat]
Jag förstår dig fullständigt.
Att börja kräkas är jag också rädd för hövva.
auti skrev 2007-11-18 23:14:44 följande:
[citat]
Fick också akut kejsarsnitt. Min förlossning stannade upp efter EDA och sen gick det mesta på tok för mig också.Jag går på aurorasamtal för att kunna hantera min rädsla. Jag hoppas det går bra för dig =)
[/citat]
Tack så mycket.
Hjälper samtalen dig?
KaffeSandra skrev 2007-11-20 18:20:07 följande:
[citat]
Jag har väldigt låg smärttröskel och är extremt spruträdd. Ändå gick det väldigt bra att föda barn konstigt nog. Min förlossning tog bara 4 ½ timmar så det gick ju fort, men det var ganska intensivt. Jag födde med hjälp av lustgas (fanns inte tid för annat) och det räckte för mej. Efter förlossningen satte barnmorskan en spruta i benet på mej för att dra ihop livmodern fortare. Jag reagerad inte ens för sprutan, trots att jag i vanliga fall nästan svimmar bara jag ser en nål. Vad jag vill ha sagt är att man klarar så mycket mer än man tror. Det kommer gå jättebra
[/citat]
KaffeSandra skrev 2007-11-20 18:20:07 följande:
[citat]
Jag har väldigt låg smärttröskel och är extremt spruträdd. Ändå gick det väldigt bra att föda barn konstigt nog. Min förlossning tog bara 4 ½ timmar så det gick ju fort, men det var ganska intensivt. Jag födde med hjälp av lustgas (fanns inte tid för annat) och det räckte för mej. Efter förlossningen satte barnmorskan en spruta i benet på mej för att dra ihop livmodern fortare. Jag reagerad inte ens för sprutan, trots att jag i vanliga fall nästan svimmar bara jag ser en nål. Vad jag vill ha sagt är att man klarar så mycket mer än man tror. Det kommer gå jättebra
Tack för att du berättade.
Ja man gör säkert det, men som min bm sa jag anses som förstföderska iom att jag snittats och ja så känner jag mig verkligen.