Inlägg från: miss maple |Visa alla inlägg
  • miss maple

Fler rädda och som har låg smärttröskel?

Jag är i v 30 och funderar mycket på förlossningen.
    Förra gången blev det akutsnitt och det mesta runtomkring gick på tok.

Min smärttröskel är i stort sett obefintlig hur ska jag klara detta?
    Fick stora mängder smärtlindring efter snittet förra gången pga att jag inte klarade av smärtan.

Fler i samma situation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-19 02:28:14:
    Jag borde ha uppdaterat ts så jag gör det nu.

Jag var på spec. mvc förra måndagen och jag hade kommit fram till att det är snitt jag vill ha (trots att även det skrämmer mig lite) Samma läkare som förra gången sa att hon inte såg några hinder för att föda vaginalt höll med mig och beviljade snitt-blev väldigt förvånad, men lättad.
    Det blir snitt nånstans emellan den 17-23 januari.
    Ska få reda på det denna vecka.

• Svar på tråden Fler rädda och som har låg smärttröskel?
  • miss maple

Ok.
    Jag vet inte hur jag vill ha det.
    Ut måste hon ju iaf...
    Du kanske tål smärta bra?
    Det är ju isf bra iaf.

• miss maple

Tack för era svar.

Det ger mig iaf lite hopp om att jag kanske klarar det iaf.

Hur lång tid tog era förlossningar?

• miss maple
    IkaFatale skrev 2007-11-18 23:04:49 följande:
    Jag är livrädd för att jag ska få panik och ångestattacker, trots att det tydligen inte finns någon chans att man kan råka ut för det eftersom man får så mycket endorfiner och adrenalin!Är också rädd för sprutor, har ingen smärttröskel samt att jag är kräkfobiker. Det värsta som kan hända under förlossningen är nog att jag kräks, vilket säkert låter jättefånigt för vissa!
    [/citat]

Jag förstår dig fullständigt.
    Att börja kräkas är jag också rädd för hövva.
    auti skrev 2007-11-18 23:14:44 följande:
    [citat]
    Fick också akut kejsarsnitt. Min förlossning stannade upp efter EDA och sen gick det mesta på tok för mig också.Jag går på aurorasamtal för att kunna hantera min rädsla. Jag hoppas det går bra för dig =)
    [/citat]

Tack så mycket.
    Hjälper samtalen dig?
    KaffeSandra skrev 2007-11-20 18:20:07 följande:
    [citat]
    Jag har väldigt låg smärttröskel och är extremt spruträdd. Ändå gick det väldigt bra att föda barn konstigt nog. Min förlossning tog bara 4 ½ timmar så det gick ju fort, men det var ganska intensivt. Jag födde med hjälp av lustgas (fanns inte tid för annat) och det räckte för mej. Efter förlossningen satte barnmorskan en spruta i benet på mej för att dra ihop livmodern fortare. Jag reagerad inte ens för sprutan, trots att jag i vanliga fall nästan svimmar bara jag ser en nål. Vad jag vill ha sagt är att man klarar så mycket mer än man tror. Det kommer gå jättebra
    [/citat]
    KaffeSandra skrev 2007-11-20 18:20:07 följande:
    [citat]
    Jag har väldigt låg smärttröskel och är extremt spruträdd. Ändå gick det väldigt bra att föda barn konstigt nog. Min förlossning tog bara 4 ½ timmar så det gick ju fort, men det var ganska intensivt. Jag födde med hjälp av lustgas (fanns inte tid för annat) och det räckte för mej. Efter förlossningen satte barnmorskan en spruta i benet på mej för att dra ihop livmodern fortare. Jag reagerad inte ens för sprutan, trots att jag i vanliga fall nästan svimmar bara jag ser en nål. Vad jag vill ha sagt är att man klarar så mycket mer än man tror. Det kommer gå jättebra
    Tack för att du berättade.
    Ja man gör säkert det, men som min bm sa jag anses som förstföderska iom att jag snittats och ja så känner jag mig verkligen.
  • miss maple

Hoppsan såg att jag citerade samma inlägg två gånger
    Sorry.

• miss maple

Tack alla ni goa tjejer för all support
    Det fick mig att bli mer lugn och på så sätt kunna tänka klarare på hur jag ville ha det inför läkarbesöket förra måndagen.

Mrs Dragon ditt inlägg var otroligt bra och jag hoppas att nån anammar det och använder sig av det.

Tack än en gång alla.

• miss maple
    roxxbury skrev 2007-12-19 19:31:21 följande:
    Vad bra att du får snitt, hoppas det känns bra. Du skrev att du fick skut snitt förra gången och jag kan bara säga att ett planerat snitt oftast går bättre än dom skuta snitten. Man brukar oftast inte ha lika ont efteråt. Jag är snittad för första gången m nummer 3 och det gick kanon! Var jäääääättenervös innan fast jag ville ha snittet men ajg hade faktiskt inte alls ont av det. Det låter konstigt tycker jag med men jag hade inget ont efter. Lycka till!
    [/citat]

charlies mamma skrev 2007-12-20 19:35:57 följande:
    [citat]
    fick akut snitt me första barnet ja oxå.Inför andra förlossningen va ja skit rädd just för smärtan när barnet ska ut, värkarna va ja inte rädd för, vet ju sen innan att ja klara av de och de finns ju lustgas å eda. De gjorde fruktansvärt ont när barnet kom ut, försökte knipa i hop benen å gjorde allt för å inte krysta men barnet kom en då! å ja har aldrig skrikit AAAJ så högt i hel mitt liv, men de e ju så himla kort stund! man klarar de fast man inte tror de. Nu har de gått 3 veckor sen hon föddes å ja skulle kunna föda många barn till nu så här i efter hand Man glömmer så himla fort! Men nu ska du ju få snitt ser ja så jätte lycka till me snittet å bebisen! kramar å godjul!
    Tack tjejer! Önskar er en god jul.
    Kram.
  • miss maple
    siamusen skrev 2007-12-21 00:11:27 följande:
    Vill bara önska dig lycka till med snittetMitt planerade snitt var hundra gånger bâttre än det akuta! Stämningen var annorlunda, alla var glada och småpratade. Allt var verkligen toppen och trevligt
    Tack! Ja jag behöver det lugnet.
    Vill få möta bebisen och kunna ta henne till mig på en gång nu.
  • miss maple

siamusen skrev 2007-12-21 00:20:17 följande:

miss maple skrev 2007-12-21 00:15:13 följande:
    Ja, du kommer märka hur annorlunda det är Under mitt snitt satt narkosläkaren och berâttade allt de gjorde, och nâr sonen kom ut. Gar inte ens att jâmföra med det akuta snittet och da var mitt akuta snitt ândå vâldigt lugnt det med.Det kommer ga jâttebra fôr dig
    Du har säkert rätt.
    Önskar jag fick veta datumet snart så jag kan ladda lite.
    Tack än en gång för peppningen
Svar på tråden Fler rädda och som har låg smärttröskel?