• Min lilla solstråle

Vad gör man med vigselringar och förlovningsringar?

Jag vill inte kasta utan vill gärna lämna in nåstans och få pengar :P

• Svar på tråden Vad gör man med vigselringar och förlovningsringar?
  • luddigamaskrosen

Jag lämnade en gång in till guldfynd och fick en relativt dålig slant för dom men köpte en del bling bling.

• kaksmulan

Du kan sälja dem till en duldsmed för guldvärdet! Eller så säljer du dem på blocket eller tradera! Även om de är graverade så kan man ju slipa bort det...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • älska livet

smälta ner å gör andra smycken

• Min lilla solstråle

Om man lämnar in hos en pantbank, hur funkar de?

• Frantic

Du får sämre betalt än om du säljer den.

Min lilla solstråle skrev 2007-11-17 12:58:51 följande:

Om man lämnar in hos en pantbank, hur funkar de?
  • Min lilla solstråle
    Frantic skrev 2007-11-17 13:06:37 följande:
    Du får sämre betalt än om du säljer den.Min lilla solstråle skrev 2007-11-17 12:58:51 följande:
    Okej. En guldsmedsaffär alltså. Ska den vara privat eller kan man gå in på guldfynd?
  • kaksmulan
    Min lilla solstråle skrev 2007-11-17 13:15:54 följande:
    Okej. En guldsmedsaffär alltså. Ska den vara privat eller kan man gå in på guldfynd?
    Kolla med flera olika! själva guldpriset får du ju samma oavsett var du är någon stanns men det kan ju finnas privata guldsmeder som gärna vill ha det processerade guldet och därför kan betala lite mer för det.
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Min lilla solstråle
    kaksmulan skrev 2007-11-17 13:18:36 följande:
    Kolla med flera olika! själva guldpriset får du ju samma oavsett var du är någon stanns men det kan ju finnas privata guldsmeder som gärna vill ha det processerade guldet och därför kan betala lite mer för det.
    Tack snälla! Ska testa de. Vet att det finns en guldsmedsaffär i gamla stan (västerlånggatan) och drottninggatan i Sthlm
  • abnocto

Kolla i en guldsmedsaffär idag och där fick man 50kr/g om man ville sälja det. Om man ville göra om det fick man 90kr/g.
    Men hon sa att oftast tjänar man på att sälja privat till någon om man bara är ute efter pengarna.

Svar på tråden Vad gör man med vigselringar och förlovningsringar?