Melly skrev 2007-11-20 16:55:56 följande:
TS om du gärna vill amma så är det bäst att vänta med nappflaska eftersom att bebisen kan få del sugteknik utav att suga på flaskan. Det är olika teknik mot bröstet och amningen kan bli inefektiv då. Sen så är det en del bebisar som börjar att föredra flaskan framför bröstet oxå så att dom skriker och krånglar när dom ska amma. Jag har själv erfarenhet utav det vi började med flaska till våran dotter när hon var tre dagar gammal och sen var min amning såå nära att bli helt förstörd. Var tvungna att sluta med flaska för att annars så skulle det inte ha gått att amma henne alls.Jag menar inte att göra dig arg men måste du verkligen ha egentid redan efter 1 1/2 vecka? Det kan man kanske inte räkna med när man har en nyfödd liten bebis. Och om pappan vill vara delaktig så är det mycket bra men då finns ju massa annat som han kan göra än att mata. Och om han vill mata så kan han använda en drickkopp kanske?
Saken är den att hon måste få i sig medicin eftersom hon har sån magkip! och den måste ges med dryck eller mat! och eftersom hon inte äter så får det bli med dryck!
och med dryck menar jag bröstmjölk i flaska...
Jag har eg inte så mkt val.. Att hon har ont eller att ge flaska en gång om dagen...
Nu har jag haft tur och amningen funkar utmärkt ändå!
Och den där "egentiden" är på 3-5 timmar ungefär så han behöver ändå kanske bara mata henne en eller två gånger under den tiden!
Jag har redan köpt biljetter, kan ju iof ge bort dom, men jag anser att det här kommer att fungera så jag kör på det!

Gör det inte det så är det bara att åka hem igen!