• tösaflickan

ont i livmodertappen

Jag har haft hugg i livmodertappen i några veckor nu. Är fulla 14+2 dagar, i 15 veckan. jag undrar vad det kan vara. man blir ju rädd. Har någon annan känt så? och så har jag värk på höger och vänster sida på magen typ vid äggstockarna, är det växtvärk?

• Svar på tråden ont i livmodertappen
  • Songs from the wood

Det är nog växtvärk. Jag är i vecka 18 och har haft det från och till ända sedan början av graviditeten.

• tösaflickan

hoppas det är som du tror, då vet vi att dom små växer o mår bra. det är inte så skönt när det känns som nån sticker in en kniv men det är värt det. Har du varit på ultraljud?

• Songs from the wood

Nej, visst är det obehagligt... men jag tycker inte att du ska oroa dig för det är helt normalt att det drar i livmodern och att det sticker lite här och var i den trakten..... Det är först om du får svåra smärtor som du bör kolla upp det.

Jag har varit på UL i vecka 13 och i vecka 18 och allt såg jättebra ut! Har du?

• tösaflickan

aah 2 st UL, jag har inte varit på nån än, men 11 dec har jag tid, då hoppas jag att allt är bra i magen. Känns som veckorna går så sakta dit.. :)
    Jo det är ju en stor förändring som sker i kroppen, livmodern växer och allt, inte så konstigt egentligen att det gör ont. skulle jag få blödningar o smärtor el mer ont då går jag nog till doktorn.

Är allt bra med dig annars?

• Bellbox

Jag hade också så den perioden av graviditeten; kändes som om det "stack" i livmodertappen...
    Någon sa att det kan vara nerver som irriteras lite i samband med att livmodern växer!

Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Songs from the wood
    tösaflickan skrev 2007-11-17 17:47:37 följande:
    aah 2 st UL, jag har inte varit på nån än, men 11 dec har jag tid, då hoppas jag att allt är bra i magen. Känns som veckorna går så sakta dit.. :)Jo det är ju en stor förändring som sker i kroppen, livmodern växer och allt, inte så konstigt egentligen att det gör ont. skulle jag få blödningar o smärtor el mer ont då går jag nog till doktorn. Är allt bra med dig annars?
    Det låter bra det!

Det är bra med mig annars! Har lite ont ibland här och var och är lite trött, men jag är glad att jag inte mår som jag mådde de tre första månaderna, med illamående o.s.v. Fy sjutton!

Hur är det med dig annars?
  • tösaflickan
    Songs from the wood skrev 2007-11-17 17:54:55 följande:
    Det låter bra det! Det är bra med mig annars! Har lite ont ibland här och var och är lite trött, men jag är glad att jag inte mår som jag mådde de tre första månaderna, med illamående o.s.v. Fy sjutton!Hur är det med dig annars?
    aah du är en av dom som mår jätteilla i början, attans. Jag har bara spytt upp vitamintabletterna och vart illamående av mat os och sånt. men det är över här oxå. trött är jag och rätt sur, kan få riktiga humörsvängningar, men bara mot min sambo.. hehe stackars honom. när är din bebis beräknad? :)
  • tösaflickan
    Bellbox skrev 2007-11-17 17:49:27 följande:
    Jag hade också så den perioden av graviditeten; kändes som om det "stack" i livmodertappen...Någon sa att det kan vara nerver som irriteras lite i samband med att livmodern växer!
    skönt att vi är fler...:) men när gick det över för dig?
  • Bellbox

hmmm.... det satt i några veckor faktiskt, kom & gick under dagarna tyckte jag!
    Sen hade jag en "släng" igen runt v.20 men sen dess ingenting (än) är i v.25 nu

Får du detta tillsammans med MÅNGA sammandragningar/dag kan det vara värt att kolla upp (så att inte tappen påverkas av sammandragningarna) men annars ska det vara "normalt" som BM säger om nästan allting

• Songs from the wood

Tösaflickan:
    OK. Skönt att illamåendet är över för dig också! Nu har jag kommit in en huuuungrig-fas! Jag äter inte så jättemycket, utan ungefär som före graviditeten, men skillnaden är att jag verkligen blir jättehungrig när jag väl blir hungrig... om du förstår =)

Inget vidare med humörsvängningar. Hade en släng av det också tidigare =/

Min bejbis är beräknad till den 22 april! När är din beräknad till? Var bor du?

• tösaflickan
    Songs from the wood skrev 2007-11-18 10:26:56 följande:
    Tösaflickan: OK. Skönt att illamåendet är över för dig också! Nu har jag kommit in en huuuungrig-fas! Jag äter inte så jättemycket, utan ungefär som före graviditeten, men skillnaden är att jag verkligen blir jättehungrig när jag väl blir hungrig... om du förstår =)Inget vidare med humörsvängningar. Hade en släng av det också tidigare =/Min bejbis är beräknad till den 22 april! När är din beräknad till? Var bor du?
    hehe roligt med en hungrig fas, blir dusom ett barn om du inte får mat då? :) hehe det är bra man ska inte äta mer än innan man blev gravid. jag har gått upp rätt mycket redan fast jag inte ätit mer. Skumt. Humörsvängningarna är jättejobbiga, skönt att dina försvann.. undrar när mina gör det. Hoppas snart. Min bebis kommer kanske 14 maj, får se efter UL, men enligt sista mensen skall den komma då. så du hinner ha din bebis ett tag innan min kommer. :) Jag bor i eskilstuna. Du då?
  • tösaflickan
    Bellbox skrev 2007-11-17 20:12:19 följande:
    hmmm.... det satt i några veckor faktiskt, kom & gick under dagarna tyckte jag!Sen hade jag en "släng" igen runt v.20 men sen dess ingenting (än) är i v.25 nu Får du detta tillsammans med MÅNGA sammandragningar/dag kan det vara värt att kolla upp (så att inte tappen påverkas av sammandragningarna) men annars ska det vara "normalt" som BM säger om nästan allting
    uuh så du har sluppit det i 5 veckor nu, nice. Hoppas mina försvinner också. :) hur känns det o vara i v 25? =)
    ja barnmorskan säger väl att allt är normalt.. vet dom verkligen allt? =) om de blir nåt liknande då larmar jag bm. tack får rådet.
  • Bellbox

Jo det är skönt att ha kommit en bra bit på vägen nu
    Samtidigt som man blir större och lite otympligare

• Songs from the wood

Ja, jag sitter och stönar när jag äter.. SÅ gott är det! Hahaha.

Ja, precis som du har jag nog gått upp en del fast jag inte har ätit särskilt mycket mer alls. Tror att det beror på att vissa kvinnors kroppar är mer benägna att samla på sig under en graviditet!

Jag bor utanför Växjö i Småland!

• tösaflickan
    Songs from the wood skrev 2007-11-18 17:37:36 följande:
    Ja, jag sitter och stönar när jag äter.. SÅ gott är det! Hahaha. Ja, precis som du har jag nog gått upp en del fast jag inte har ätit särskilt mycket mer alls. Tror att det beror på att vissa kvinnors kroppar är mer benägna att samla på sig under en graviditet!Jag bor utanför Växjö i Småland!
    hahaaaa stöna på du, det är tillåtet att njuta av maten.. =P nu iallafall, efteråt blir de strikt diet för mej tror jag. =)

Ja vi är nog såna som samlar på oss, men hoppas de går bort fort oxå.. :)
    Jag har varit i vaxjö, känner 2 killar som bor där, el en kille ska flytta dit från alvesta snart. =) nu ska jag nog sova lite till tror jag. =)
  • tösaflickan
    Bellbox skrev 2007-11-18 13:17:11 följande:
    Jo det är skönt att ha kommit en bra bit på vägen nu Samtidigt som man blir större och lite otympligare
    hehe det hör till, man ska vara stor o otymplig och vagga fram.. =P
Svar på tråden ont i livmodertappen