• paris1

Kliniker i Spanien!

Hej! Jag har hört att det finns kliniker i Spanien som matchar donators blodgrupp med mottagarens blodgrupp, har det verkligen något betydelse, har tänkt mycket på det...Någon som vet?

• Svar på tråden Kliniker i Spanien!
  • simonetta

Hej
    Googla på fertility kanske clinic och valencia.I Valencia finns en av de främsta IVF kliniker i världen.Jag googlade flera gånger innan jag hittade kliniken och har tyvärr inte kvar adressen
    Lycka till

• paris1

Hej! Det finns en klinik som har adress www.ivi.es
    De har mycket bra resultat och matchar donators blodgrupp med mottagarens, om det nu har något betydelse....

• Hoppets ängel

Hej, Vi har hittat en anna klinik i spanien som verka bra. www.institutomarques.com/. Här kan man även betala för tre försök direkt och fungerar det inte så får man 70% av summan tillbaka, Vet inte vad det kostar. Har tagit första kontakten i går och väntar svar. Ett par kliniker i Danmark har utländska kliniker som de samaretar med då kötiden är lång i Danmark, bla i spanien som du nämner, grekland och island.
    Vad och hur har ni tänkt göra?
    Jag har även tittat på kliniker i USA där de tittar på ägggen och kollar kromosomerna så att du inte sätter in ett "ägg" som inte är OK.
    Jag fick följande svar på ett av mina frågor från en som varit i USA.

Ger 67% chans.Av den enkla anledning att man tar bort de ägg som har nåt kromosomfel,inte bara downs utan alla möjliga fel som annars leder till att det inte fäster ,blir tidigt eller sent missfall. Ex hämtat från deras verkligenhet ge dig en hint:donatorna hade 11 befruktade ägg efter pgd återstod 6.Jag blev helpaff och frågade oroligt om det var nåt fel på donatorn eller hur det kunde bli så.Då svarade de att det är det vanliga bortfallet,dvs ca 50% av äggen delar sig och ser jättefina ut men har nåt kromosomfel som resulterar i nåt av ovanstående.

Även kliniken jag nämde i spanien kollar "putsar" äggen, de har en video på hemsidan som du kan titta på.
    Lycka till

paris1 skrev 2007-11-29 16:05:08 följande:
    Hej! Det finns en klinik som har adress www.ivi.esDe har mycket bra resultat och matchar donators blodgrupp med mottagarens, om det nu har något betydelse....
  • isisisis

Jag var i kontakt med institutomarques innan.

Instituto Marqués is reference fertility centre in Europe with very good results and without a waiting list. We are currently treating a great number of patients from Europe and also from America. This experience allows us to offer you both an easy to follow and highly efficient treatment.

Please find attached all the information you need for the carrying out of the treatment. You can complete this information checking our web page www.institutomarques.com. There you will find a video in your own language with a description of the different phases of your treatment. In this way you will have a very clear idea of how the treatment works and the first visit will be much more informative and useful.

We also attach a price list that includes all the necessary steps for your treatment.

We would like to highlight the strong points of Instituto Marqués:

We include all the necessary medication for the donor?s stimulation and the substitutive hormonal treatment that you will undergo to receive the embryos
    We guarantee a minimum of 6 mature oocytes from each donor. If it were not possible to fulfill this condition, we would carry on the treatment with a back/up donor within the same cycle.
    We offer a 24 hour emergency number.
    We achieve the best possible compatibility between donor and patient due to the high number of donors that cooperate with our centre.
    All the costs from the donor?s selection, treatment and compensation are covered. We will solve all the possible complications derived from the donation.
    We trust our work. Therefore we offer you the REFUNDING CONTRACT, according to which we will return you 70% of the total price of the treatment if the patient does not achieve a viable pregnancy after three treatments of oocyte donation.
    In order to decide if we need another diagnostic test in the first visit so we can give the treatment a better orientation, please send us the following information about your reproductive history:

· If either of you has children with a different partner?

· How long you have been trying to fall pregnant?

· Have you had any miscarriage?

· Your age and that of your partner,

· Some data of your medical case, in particular any information you have about previous fertility treatments (Date, number of eggs collected, number of eggs successfully fertilised, number of embryos transferred, number of embryos frozen).

Finally, if it is difficult for you to bring the required tests to the first visit, there is the possibility to do these at our clinic. The corresponding costs can be sent to you if needed.

We want to thank you again for your interest and we look forward to your answer.

Kind regards,

Celia Massisimo

NB: Please do not remove the previous communications in this mail in order to be able to find them more easily in the future.

Institut Marquès

Paseo Manuel Girona, 33

08034 Barcelona

Phone: 00 34 93 285 82 16

Fax: 00 34 93 205 91 55

Email: info@institutomarques.com

Web: www.institutomarques.com

Please fill and return

• jafa

Varför ska det kosta så mycket att få ett barn?
    Det finns ju dem som inte är värda att vara föräldrar medans vi är några som gör allt vad vi kan för att få ett och äntligen kunna bli "hel".

Har fortfarande ett ägg i frysen som är donerat, detta är min sista chans att bli gravid.
    Vet inte när jag orkar ta itu med detta.

• simonetta

Hej
    I första anbliken kan 150.000 låta mycket,det finns billigare alternativ,men tänk på värdet att göra 1 försök med 70%chans eller 2-3 med 40%.....psykiska priset är enormt.För att inte tala om biologiska,det är ju trots allt risker med att trycka i sig hormoner i mängder.
    //Simonetta som valde ett dyrt alternativ och försöker rättfärdiga valet;)

• simonetta

Hej
    I första anbliken kan 150.000 låta mycket,det finns billigare alternativ,men tänk på värdet att göra 1 försök med 70%chans eller 2-3 med 40%.....psykiska priset är enormt.För att inte tala om biologiska,det är ju trots allt risker med att trycka i sig hormoner i mängder.
    //Simonetta som valde ett dyrt alternativ och försöker rättfärdiga valet;)

• Nuet

Priset för ÄD med återbetalning om de misslyckas är 30 000 euro. I priset ingår förutom det du kan läsa av isisis svar: 3 färska försök samt även om det finns frysta försök däremellan. I kontraktet ingår också att Marques inte har lyckats förrän graviditeten har passerat vecka 12. Alltså vid tidigt missfall före vecka 12 så gäller garantin så då fortsätter samarbetet att gälla med de försök som återstår. De har haft 50 par vara 48 har fått barn. De kan dock kräva att ytterligare undersökningar/operationer de anser nödvändiga för att få lyckat resultat. Vad det skulle vara för typ av undersökning/operation har jag inte kunskap om. Det är en kostnad som kan tillkomma alltså plus att resor och hotell till kliniken får du betala själv.

• Hoppets ängel

Har fått svar från Marques idag och det kostar runt 10000euro, med 70% återbetalning om du ej blir gravid på tre försök.

isisisis skrev 2007-12-07 10:18:40 följande:
    Jaså,det var såpass.Då mindes jag fel.
  • hymafr

Hej, är ny på den här sidan, men har börjat fundera på ÄD om inte IVF fungerar.
    Jag har en fråga som kanske verkar helkorkad, men - om man gör ÄD i Spanien är inte donatorn spanjorska då? I så fall får jag ju ett barn som inte liknar mig alls. OK för mig, men kanske inte OK för barnet. Dessutom hade vi inte tänkt berätta för andra än släkten och de närmaste vännerna.

• Hoppets ängel

hej, fick nytt pris från spanien, det var 30000 euro om man vill ahpengarna tilbaka garanti. Du kan välja hårfärg och ögonfärg, blodgrupp mm, de har många studenter som är donatorer.

• Maura

Hejsan, det stämmer med priset jag fick för ett tag sedan. Jag tror att 10.000 euro är för ett försök utan garantier. Det är så mycket pengar!! De förklarade för mig att de söker donatorer utomlands, bla i England för att kunna tillgodose behovet av blonda blåögda "gener". Någon som bestämt sig för att försöka i Spanien? De gav i alla fall ett mycket proffsigt intryck. Kram Maura

piasan skrev 2007-12-11 21:00:49 följande:
    hej, fick nytt pris från spanien, det var 30000 euro om man vill ahpengarna tilbaka garanti. Du kan välja hårfärg och ögonfärg, blodgrupp mm, de har många studenter som är donatorer.
  • paris1

Hej tjejer, kul att många svarade på mitt inlägg! Det är intressant med kliniker i Spanien, men ganska dyrt är det..
    De matchar blodgrupp också. Tror att de man matcha utseende bra, jag är i och för sig inte blond, men jag tror att de har många olika donatorer. Har inte varit i kontakt med någon klinik än.
    Bara läst på deras hemsidor. Och har inte bestämt mig än när jag ska göra behandlingen. Visst är det mycket pengar, men det kanske kan vara värt,,,,det snurrar i huvudet på mig...kan man lyckas? Har aldrig testat med plus. Jag tror att alla kliniker har samma princip i Spanien, tror att de är lika bra.
    Intressant det som någon skrev om att man tar bort embryon med kromosomfel. Hoppas att ni svarar om ni vet något mer...
    må gott...

Svar på tråden Kliniker i Spanien!