• Gnutt

Torrt hår

Hejsan,

Skulle behöva tips på produkter för torrt hår. Inpackningar, serum eller annat.

Tack!

• Svar på tråden Torrt hår
  • Lilou

Hej!

Jag anvander "L'Orèal Professionnel Intense Repair". Bade shampoo och inpackning....funkar verkligen! Hade supertorrt har, men nu ar det fint igen!

• Saishuuheiki Kanojo

Schwartzkopf har bra shampo och inpackning. Bonacure-serien alltså. Tyvärr har jag lyckats glömma bort vad de heter, men blå flaska med röd text. Jag har också hår av den torra sorten och de är jättebra produkter.
    Bara du inte köper Goldwells Definition-produkter. De värdelösaste jag provat sen jag provade Redken. Har aldrig haft så strävt hår och torr/kliande som nu när jag använt Moisture definition-produkterna.
    fast å andra sidan kanske de är bra för dig. Det finns många som gillar Redken också fast jag tycker att det är värdelöst märke nummer två. (Allt från Goldwell är på första plats)
    Och sen har ju Kérastase en hel del bra produkter. Aningen dyrare, men finns jättebra inpackning för torrt hår i den serien (en orange burk)

• Saishuuheiki Kanojo

Wella har också en del hyfsat bra produkter. I Lifetex serien finns ett skumbalsam (moisture-nutrition mousse conditioner) som jag har använt. Fast när det gäller vanligt shampo och balsam så är nog Wellas system Professional-serie bättre.
    Men som sagt så gillar jag Schwartzkopf bäst. Tyvärr har jag inte råd att köpa nu (lagt alldeles för mycket pengar på Goldwell) så jag har Wella just nu.
    Tips bara, får du av någon anledning för dig att köpa Wellas Lifetext shampo, köp normalstor flaska och inte 500ml flaska med pump. DEn gör dig inte lycklig..

Heh, du blir knappast klokare av mina inlägg..

• Goldielocks

Måste bara få rekommendera TIGI`S Catwalk inpackning.
    Visserligen dyr (ca 200 spänn flaskan) men räcker i evigheter.
    Jag har i en lite klick i håret efter tvätt och brukar tom sova med den i och håret blir hur mjukt som helst.
    Jag har självlockigt hår som jag dessutom blåser så denna kur att sova med inpackning är kanon!

• BaraPyssel

Jag säger bara: Gå till en frisör och köp hårprodukter, då slipper ni betala för en massa vatten. Jag köper bara hårprodukter hon min frisör och schampot t ex räcker i minst tre månader. Det kallar jag drygt. Dessutom vet frisörerna vad som är bra till just ditt hår.

//Joanna

• Gnutt

Tack för era tips. Ska nog bege mig till frisören senare idag.

• Saishuuheiki Kanojo

Förvänta dig bara inte att du får ett bra shampo direkt bara för att du går till frisören. När det gäller shampon och sånt måste man alltid pröva sig fram.

• Gnutt

Nej, men det kanske blir bättre än att jag ska gissa mig fram själv i en butik.

• Saishuuheiki Kanojo

Joanna Chmiel: Jag har aldrig varit med om en frisör som vetat vad som är bra för just mitt hår. Den som kommit närmast var en frisör som representerade L´orealsom rekommenderade mig Schwartzkopf för att jag hade liknade hår som henne och hon använde det.

Frisörer vet oftast vad som BORDE passa.

Och jeeses, de flesta frisörter frågar ju en om vilken hårtyp man har. Jag vet ju vad jag har, alla vet inte. Så..

Sen är vissa frisören såna att de absolut måste pracka på en ett visst märke.

Personligen ber jag aldrig mer frisörer om råd. Fast jag har ju provat så många shampon att jag kan själv avgöra..

• Saishuuheiki Kanojo

Gnutt: Lycka till! Och du, får du ett shampo som inte passar, gå tillbaka och gnäll så kanske du får köpas nästa produkter lite billigare.

• BaraPyssel

MIn egen frisör vet vad jag har för hårtyp och har alltid träffat rätt på produkter till mitt hår. Men det är klart alla frisörer kanske inte är så skickliga. Är man inte nöjd är det klart man ska klaga, det ska man alltid. Eller i alla fall påpeka det.

//Joanna

• Saishuuheiki Kanojo

Jag klagar jag. har tyvärr råkat på en hel del "men det ska ju passa"-frisörer. men hon som föreslog Schwartzkopf för mig var guld värd.
    Problemet är att jag flyttat ett antal gånger och det kan dröja innan man hittar en bra frisör igen..

• Saishuuheiki Kanojo

Blev det något shampoköp igår? *nyfiken*

• elinina

ja har använt sunsilk "antikrull" eller va det nu heter... med aloe å sånt i.dels så lägger sig håret å dels så känns det mycket mjukare å friskare!!!

• Gnutt

Egentligen letade jag inte efter något schampo. Jag köpte ett serum från Björn Axén igår. Det verkar bra. Får se efter en tids användning.

Tack för alla tips

• Saishuuheiki Kanojo

Hm jo. Jag har en dålig ovana att prata om shampo. Ordet hårvårdsprodukt är så långt. Jag säger shampo när jag menar produkter man kan köpa för håret. Fast inte alltid.
    Vad var det för serum?

• Jos

Gnutt, jag har också serumet från björn axén. det är himla bra..sen så luktar det sååå gott ;)

• Gnutt

Tror det hette hårtoppsserum. Ska motverka torra och klyvna toppar och ge håret glans. Man liksom stryker in det över topparna i torrt hår. Håret känns mjukare och inte så fnasigt. Jag har blekt slingor så det är väl därför det är lite torrt.

Svar på tråden Torrt hår