• Carra78

När började ni pottträna?

När började ni pottträna era småttingar?

• Svar på tråden När började ni pottträna?
  • mamsen76

Vi köpte en potta rätt tidigt (1,5 år kanske) som vi satte henne i framför tvn ibland men det var ingen succé direkt. När hon var 2 år och 4 mån ca så tog vi helt enkelt bort blöjan på dan. Dag 1 så kissade hon på sig 3 gånger, dag 2  1 gång och efter det så var hon torr. Det gick otroligt smidigt.

På sophögen låg en giraff......
  • Julia85

Vi köpte en potta då dottern var ca 1 år och satte henne där då och då. Ibland var det jättekul att sitta där ibland ville hon inte. Till slut kom det av sig självt och hon kissade.
    Blev helt blöjfri 1 månad efter 3 år både dag och natt.

Lia 040726 & Melwin 070507
  • cocogirls

Hej, jag började när min flicka var 8 mån och när hon var 1 år och 8 mån var hon torr både dag och natt. Inte en " olycka " sedan dess

Lycka till..

• Carra78

Ok då är det inget fel att köpa en nu då. Dottern är 13 mån!

• cocogirls

Affärerna öppnar väl 12.00 idag tror jag : )

• nalleskrutten

Lite OT men hur gjorde ni (som började med potta tidigt) när ni inte var hemma? Hade ni en resepotta eller fick toaletten duga? Min son är ni 8 månader och går på potta sen en vecka tillbaka.
    Sorry för OT...

• susannn

min dotter børjade med pottan när hon va 7 månader i dag är hon 17 månader och bløjfri. när vi är ute på tur säger hon i från när hoon är nødig och vi går på vanlig toalett.. brukar sätta mig bak henne..

• cocogirls

Jag satte henne på vanlig toa och det funkade bra

• Filifjonkan1

har inte börjat än..jag tror att jag väntar tills hon kan säga själv när hon inte vill ha blöja längre och vill prova på pottan.
    Funderar på att köpa en snart och låta stå framme, så kan man prata lite om den och säga att man kan kissa och bajsa där i om man vill.. Det är min plan..haha..hon är 14 mån.

• svartamalva

vi började när han var 7månader och nu vägrar han bajsa annanstans än potta vilket är svårt ibland eftersom vi reser och rör mycket på oss. han tycker att det är jobbigt att sitta på vanlig toalett (nu 14mån) men det brukar funka iaf.

Svar på tråden När började ni pottträna?