• enlitenbitkaka

Bot mot halsont?

Var förkyld med hosta, snuva, öronvärk, halsont...i hela 1.5 veckor. Det gick över i ca. 5 dagar men nu har jag fått ont i halsen igen!!!!

När jag får ont i halsen så får jag även äldigt mycket saliv i munnen...som måste sväljas hela tiden vilket leder till = mer halsont!

Klart att man klarar sigmed halsont men nu börjar jag tröttna Några hemmabot mot halsont? Som lindrar både tillfällift och långvarigt!

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • Svar på tråden Bot mot halsont?
  • danitra

Citron- och honungsvatten? Släng i lite ingefära och en Fishermans Friend också.

Annars är ju Bafucin jättebra!
  • enlitenbitkaka

Bara kokar man upp pressad citron och honung då? Och Bafucin - köper man det på Apoteket?

danitra skrev 2007-11-18 09:08:24 följande:
    Citron- och honungsvatten? Släng i lite ingefära och en Fishermans Friend också.Annars är ju Bafucin jättebra!
  • Me o Mike

Jag hade PRECIS så nyss.. Jättelänge hade jag ont.. Jag dricker mycket silverte. Pressar i mycket citron och honung.. (ta inte för mycket honung för då smakar det balle)
    Krya på dig.

• danitra
    enlitenbitkaka skrev 2007-11-18 09:11:06 följande:
    Bara kokar man upp pressad citron och honung då? Och Bafucin - köper man det på Apoteket?
    Ja, koka upp vatten, häll i lite honung och citronsaft och riv ner lite ingefära om du har. Smaka av så att du inte får för mycket av något.
    Bafucin finns receptfritt på Apoteket, är lite bedövande.
  • enlitenbitkaka

Visst är det jobbigt? Tror dock det beror på mitt jobb...kör postbil och gå i och ur värmen i bilen hela tiden när jag jobbar... Vad är silverte för något?

MulleNuh skrev 2007-11-18 09:11:10 följande:
    Jag hade PRECIS så nyss.. Jättelänge hade jag ont.. Jag dricker mycket silverte. Pressar i mycket citron och honung.. (ta inte för mycket honung för då smakar det balle)Krya på dig.
  • Elli47

Har du kollat upp att det inte är någon infektion? Du kanske behöver få pencillin.

• Me o Mike

Silverte är det jag skrev.. Bara varmt vatten och citron och honung.

enlitenbitkaka skrev 2007-11-18 09:12:43 följande:
    Visst är det jobbigt? Tror dock det beror på mitt jobb...kör postbil och gå i och ur värmen i bilen hela tiden när jag jobbar... Vad är silverte för något?
  • enlitenbitkaka

Ok, inte svårare än så

MulleNuh skrev 2007-11-18 09:15:17 följande:
    Silverte är det jag skrev.. Bara varmt vatten och citron och honung.
    Nej inte gjort det....äter för tillfället penicillin mot UVI....
    Elli47 skrev 2007-11-18 09:14:50 följande:
    Har du kollat upp att det inte är någon infektion? Du kanske behöver få pencillin.
  • Me o Mike
    Nä det e enkelt..
    enlitenbitkaka skrev 2007-11-18 09:26:35 följande:
    Ok, inte svårare än så
Svar på tråden Bot mot halsont?