• Minikatt

Dansmatta

Har lite frågor om denna överdrivet roliga aktivitet!

Visst kan man koppla mattorna till datorn eller tvn, man behöver inget tv-spel? Ligger spelen i själva mattan eller köper man spelen separat och mattorna separat? Vet ni nåt bra ställe där man kan köpa såna (både spel och mattor om det inte är kombinerat)?

Ska önska mig det i julklapp tänkte jag

• Svar på tråden Dansmatta
  • Minikatt

Ellos hade endel också ja Men när de är på leksakavdelningen funderar jag... är de verkligen bra då? Jag menar det finns ju dansmattor att köpa i rena spelbutiker, det borde väljs skilja kvalitetsmässigt?

• jannovich

Köp inte dom billigaste mattorna, dom är värdelösa.. Tillslut får man stampa som en elefant på pilarna för att det ska ta. Lägg lite extra pengar på en bra matta och ha roligt längre är mitt tips!

• Minikatt
    jannovich skrev 2007-11-18 11:39:51 följande:
    Köp inte dom billigaste mattorna, dom är värdelösa.. Tillslut får man stampa som en elefant på pilarna för att det ska ta. Lägg lite extra pengar på en bra matta och ha roligt längre är mitt tips!
    Det är lite så jag tänker Har du nåt tips på vart det finns mattor som håller mer än 2 ggr?
  • wice

det vill jag också veta *ler* för man går ju rätt hårt åt om dem..

Minikatt skrev 2007-11-18 12:03:44 följande:
    Det är lite så jag tänker Har du nåt tips på vart det finns mattor som håller mer än 2 ggr?
  • jannovich

Minikatt:

Det jag kommer länka till nu har jag aldrig själv beställt ifrån, men har sett i andra forum folk som beställt därifrån utan problem.

www.mayflash.eu (inom EU så det tillkommer ingen tull eller moms, men man får räkna om från euro till kronor).

Denna har jag:

1. www.mayflash.eu/3in1-deluxe-dance-ignition-foam-ps2xboxpc-p-5.html

Funkar bra, men slits ut efter ett tag beroende på hur mycket den används. Den håller ganska länge ändå. Fördelen är att den har som "liggunderlag" inuti så det blir mjukare för knäna och man kan köra utan skor.

2. www.mayflash.eu/deluxe-dance-special-fmax-editionfor-psps2xbpc-p-105.html

Denna matta verkar vara en förbättrad version av den jag har, kanske håller lite bättre?

3. www.mayflash.eu/metal-dance-tx4500v2-fmax-ps2xboxpc-p-49.html

Metallmatta, om du vill vara riktigt häftig Då kostar det dock lite mer, ca 1500 kr. Med denna matta "måste" man skor på sig.

Av alla dessa mattor har dom tvåpack, missa inte detta. Det blir billigare än om du köper två stycken separata... och det är ju mycket roligare att dansa två och tävla

Ex på tvåpack: www.mayflash.eu/3in1-deluxe-dance-ignition-foam-ps2xboxpc-p-27.html

Lycka till!

• Minikatt
    jannovich skrev 2007-11-18 13:22:43 följande:
    Minikatt: Det jag kommer länka till nu har jag aldrig själv beställt ifrån, men har sett i andra forum folk som beställt därifrån utan problem. www.mayflash.eu (inom EU så det tillkommer ingen tull eller moms, men man får räkna om från euro till kronor). Denna har jag: 1. www.mayflash.eu/3in1-deluxe-dance-ignition-fo...Funkar bra, men slits ut efter ett tag beroende på hur mycket den används. Den håller ganska länge ändå. Fördelen är att den har som "liggunderlag" inuti så det blir mjukare för knäna och man kan köra utan skor. 2. www.mayflash.eu/deluxe-dance-special-fmax-edi...Denna matta verkar vara en förbättrad version av den jag har, kanske håller lite bättre?3. www.mayflash.eu/metal-dance-tx4500v2-fmax-ps2...Metallmatta, om du vill vara riktigt häftig Då kostar det dock lite mer, ca 1500 kr. Med denna matta "måste" man skor på sig. Av alla dessa mattor har dom tvåpack, missa inte detta. Det blir billigare än om du köper två stycken separata... och det är ju mycket roligare att dansa två och tävla Ex på tvåpack: www.mayflash.eu/3in1-deluxe-dance-ignition-fo...Lycka till!
    Är detta bara mattorna eller ingår det spel? Tack för tipsen förresten
  • jannovich

Spel får man köpa separat, det finns några alternativ på sidan. Om du tänker spela på datorn finns det gratis att ladda hem. Mattorna passar till dator, playstation och x-box.

• Minikatt
    jannovich skrev 2007-11-18 15:37:49 följande:
    Spel får man köpa separat, det finns några alternativ på sidan. Om du tänker spela på datorn finns det gratis att ladda hem. Mattorna passar till dator, playstation och x-box.
    Har inget tv-spel så det får bli datorn. Dom man kan ladda ner graits, typ Stepmania, är dom nåt bra? Har dom nya låtar?

Du som verkar veta lite kring detta Vad tror du om den från Hobbex? Kostar bara 149 liksom så priset lockar ju såklart, men jag tvivlar starkt på att kvaliteten är så bra... Är det alltid så att man måste köpa spelen separat?
  • jannovich

Minikatt:

Den på hobbex verkar ha nåt inbyggt spel, vilket gissningsvis är ganska dåligt. Den mattan kommer du inte kunna koppla till dator eller annat tv-spel.

Det normala är att man köper mattan för sig och spelen för sig. Sedan kan det givetvis finnas paketpris eller liknande.

Stepmania är väldigt bra. Det finns endel bra låtar att ladda hem på deras hemsida men man kan även använda låtar från playstationspelen om man har tillgång till dessa.

Svar på tråden Dansmatta