• Tårtsmulan77

Något gott med kassler?

Söker lite goda recept med kassler då jag har en stor bit i frysen som jag måste ta rätt på.
  • Svar på tråden Något gott med kassler?
  • ANOF

Jag kan rekommendera dig att äta kasslern kall som den är på smörgås. Jag köper kassler som smörgås pålägg för det är billigare än skinka och godare.

• ANOF

Jag brukar äta det med majonäs och lök på smörgåsen.

• Sqti

brukar fräsa purjölök och kassler, hälla på lite matlagningsgrädde för såsigheten och servera med ris. mumsigt!

• Kaldorei

annanas gratinerad kassler. en burk annanas, å kassler in i ugnen med ost ovanpå. =) åsså potatis till.

• Tårtsmulan77
    ANOF skrev 2007-11-18 13:00:17 följande:
    Jag brukar äta det med majonäs och lök på smörgåsen.
    Tack! Det lät spännande, det har jag aldrig prövat Glad
  • Tårtsmulan77
    Sqti skrev 2007-11-18 13:01:14 följande:
    brukar fräsa purjölök och kassler, hälla på lite matlagningsgrädde för såsigheten och servera med ris. mumsigt!
    Kaldorei skrev 2007-11-18 13:01:25 följande:
    annanas gratinerad kassler. en burk annanas, å kassler in i ugnen med ost ovanpå. =) åsså potatis till.
    Åh det lät ju jättegott. Tack snälla Glad
  • Nyfiken gul

hawaii-kassler är gott!

Skiva kasslern i skivor
    Skiva en röd paprika o lägg mellan varannan kasslerskiva
    Lägg annanasringar mellan varannan kasslerskiva

Vispa 3 dl grädde
    Smaksätt med chilisås och vitpeppar
    riv i en bit god ost

smeta ut över kasslern så det täcker ordentligt.

In i ugnen på 200 grader tills det fått fin färg - ca 15 min

Servera med antingen ris eller kokt potatis!

• sandra 24

Jag har en gott recept.

Skär kasslerna och lägg som rader i en form. Varva med ananasskivor. Blanda sedan ihop chilisås, matlagningsgrädde, svart och vitpeppar. Och häll det sen över kasslerna, och riven ost över i 225 gradet i ca 30 min. Och servera ris til.

Smaklig måltid!

• krypet fem
    Kaldorei skrev 2007-11-18 13:01:25 följande:
    Den där skulle ju jag skriva! Vi brukar byta ut osten mot mini fraich, så blir den light.
  • mammiiie
    Kasslergryta!

400g kassler
    1/2 gul paprika
    1 pressad vitlök
    2msk tomatpuree
    2 1/2 buljong (1/2) tärning + 2 1/2dl vatten
    3 msk mjöl
    2 dl cream fraiche
    2 dl matlagningsgrädde

Skär kasslern och paprikan i småbitar, stek i lite margarin, tillsätt grönsaker, vitlök, tomatpurre och buljong. dofta över mjölet. späd med cream fraich och grädda. koka ihop och låt småputtra i några minuter i pannan.

servera gärna med grekisk salladsdressing i salladen (gurka, sallad o tomat) mums!
Svar på tråden Något gott med kassler?