-
Söker lite goda recept med kassler då jag har en stor bit i frysen som jag måste ta rätt på.
-
Svar på tråden Något gott med kassler?
-
Jag kan rekommendera dig att äta kasslern kall som den är på smörgås. Jag köper kassler som smörgås pålägg för det är billigare än skinka och godare.
-
Jag brukar äta det med majonäs och lök på smörgåsen.
-
brukar fräsa purjölök och kassler, hälla på lite matlagningsgrädde för såsigheten och servera med ris. mumsigt!
-
annanas gratinerad kassler. en burk annanas, å kassler in i ugnen med ost ovanpå. =) åsså potatis till.
-
Tack! Det lät spännande, det har jag aldrig prövatANOF skrev 2007-11-18 13:00:17 följande:Jag brukar äta det med majonäs och lök på smörgåsen.
-
Sqti skrev 2007-11-18 13:01:14 följande:brukar fräsa purjölök och kassler, hälla på lite matlagningsgrädde för såsigheten och servera med ris. mumsigt!Åh det lät ju jättegott. Tack snällaKaldorei skrev 2007-11-18 13:01:25 följande:annanas gratinerad kassler. en burk annanas, å kassler in i ugnen med ost ovanpå. =) åsså potatis till.
-
hawaii-kassler är gott!
Skiva kasslern i skivor
Skiva en röd paprika o lägg mellan varannan kasslerskiva
Lägg annanasringar mellan varannan kasslerskiva
Vispa 3 dl grädde
Smaksätt med chilisås och vitpeppar
riv i en bit god ost
smeta ut över kasslern så det täcker ordentligt.
In i ugnen på 200 grader tills det fått fin färg - ca 15 min
Servera med antingen ris eller kokt potatis!
-
Jag har en gott recept.
Skär kasslerna och lägg som rader i en form. Varva med ananasskivor. Blanda sedan ihop chilisås, matlagningsgrädde, svart och vitpeppar. Och häll det sen över kasslerna, och riven ost över i 225 gradet i ca 30 min. Och servera ris til.
Smaklig måltid! -
Den där skulle ju jag skriva!Kaldorei skrev 2007-11-18 13:01:25 följande:annanas gratinerad kassler. en burk annanas, å kassler in i ugnen med ost ovanpå. =) åsså potatis till.
Vi brukar byta ut osten mot mini fraich, så blir den light.
-
Kasslergryta!
400g kassler
1/2 gul paprika
1 pressad vitlök
2msk tomatpuree
2 1/2 buljong (1/2) tärning + 2 1/2dl vatten
3 msk mjöl
2 dl cream fraiche
2 dl matlagningsgrädde
Skär kasslern och paprikan i småbitar, stek i lite margarin, tillsätt grönsaker, vitlök, tomatpurre och buljong. dofta över mjölet. späd med cream fraich och grädda. koka ihop och låt småputtra i några minuter i pannan.
servera gärna med grekisk salladsdressing i salladen (gurka, sallad o tomat) mums!