• DOLCE FAR NIENTE

Vad göra åt kluvna hårtoppar

Jag vill gärna att mitt hår ska växa och bli långt. Det går bara av hela tiden. Är det ngn som har haft samma problem och kan tipsa om hur man får håret att bli helt och friskt?

• Svar på tråden Vad göra åt kluvna hårtoppar
  • Bonn Jäntan

hur klipper du det? skär du av det blir det massa kluvet. klipper du rakt av blir det inte lika lätt kluvet!

BF 12 Janurai *Längtan börjar bli stor*
  • isisisis

Det är också så att man har vissa genetiska förutsättningar.
    Även hårlängd och kvalitet.
    Jag själv har ett tunnt hår med tunna hårstrån.
    Det blir inte hur långt som helst utan slits av,på vissa ställen.
    Jag är jättenoga med att inte ha produkter med alkohol i och använder bra schampom för mitt hår.
    Inga hårtorkar och är försiktig när jag torkar håret med handduk och kammar och borstar det.
    Har inte heller håret i tofs.
    Ändå så slits det.
    Tyvärr!

• vänat

man ska regel bundet klippa av de kluva hår toppar för att bli av med dom.

• DOLCE FAR NIENTE

Vad är regelbundet då? JAg vill ju ändå att det ska växa. Är det sant att man inte ska borsta håret när det är blött, det är lättast för mig så det är väldigt tjockt och lockigt så när jag har i inpackning eller balsalm är det lättast för mig att kamma det..

• paloma84

DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-18 13:49:50 följande:

Vad är regelbundet då? JAg vill ju ändå att det ska växa. Är det sant att man inte ska borsta håret när det är blött, det är lättast för mig så det är väldigt tjockt och lockigt så när jag har i inpackning eller balsalm är det lättast för mig att kamma det..
    man brukar säga att man ska klippa topparna var 8 vecka och att man inte ska borsta håret när det är blött.

Om man vill spara ut längderna måste man ända toppa, annars blir det för slitet och går av.

Var bara försiktig när du borstar på blött hår, så ska det nog gå bra!
  • Lady Dahmer

var 8:e vecka? pft!! nåt frisörerna hittat på för att tjäna pengar!

jag klipper mig ca en gång om året och mitt hår är fantastiskt. friskt och starkt. t.o.m min frisör säger att det ser fantastiskt ut.

håret går inte av för att det inte klipps, det går av för att det är uttorkat och misshandlat. skippa shampoot, hårfönen, silikonet i balsamet, hårsprayen och den hårborste du har nu så ska du se att det blir STOR förändring.

tricket är att sköta om håret väl.

läs länkarna jag postade. poppa in i no'poo gänget och lär dig hur man vårdar håret på bästa sätt!

• Marlene B

Har samma sorts hår som isisisis beskriver.

Använder inget som kan vara skadligt för håret, inga produkter ingen föning osv osv..ändå går det av eller rättare sagt det slits av på den sida jag sover.

Klippning hjälper mot kluvna toppar men mot svagt hår så hjälper det definitivt inte.

• Indianica

Jag klipper håret ca var 8-10e vecka och då ber jag frisören att inte klippa allt för mkt. Tricket är ju att håret tillåts växa mer än man klipper bort, så klipper man var 8e vecka bör man inte klippa bort 2 cm för då klipper man bort hela tillväxten på 8 veckor.

Jag tvättar håret med milda frisörprodukter och använder bra balsam samt Sebastian potion 9. Det sista är en kräm med massa bra oljor för håret som är en leave in fuktkur man kan ha dagligen och det gör att håret "mår bättre". Jag råder dig att till en början klippa bort ALLT slitet, därefter att använda en produkt av typen potion 9 då slits inte topparna lika fort, det är när de är torra och spröda de riskerar att splittras fortare och det förhindrar sådana krämer

• Lady Dahmer

sebastians produkter är fulla av silikoner som torkar ut håret i längden ---- vilket i sin tur får dig att tro att du behöver mer och så konsumerar du mer ...... så nej, INTE bra alls. gör mer skada än nytta.

jag kan inte säga det ofta nog -- UNDVIK SILIKON!

Svar på tråden Vad göra åt kluvna hårtoppar