Vad göra åt kluvna hårtoppar
Jag vill gärna att mitt hår ska växa och bli långt. Det går bara av hela tiden. Är det ngn som har haft samma problem och kan tipsa om hur man får håret att bli helt och friskt?
Jag vill gärna att mitt hår ska växa och bli långt. Det går bara av hela tiden. Är det ngn som har haft samma problem och kan tipsa om hur man får håret att bli helt och friskt?
Klipp dig typ var 12:e vecka, ta max 1 cm.
Använd bra hårprodukter och en super inpackning.
Föna inte håret i onödan eller plattång etc.
eftersom du har lockigt hår kamma det endast när det är blött och krama sen upp lockarna med balsamspray och undvik att kamma tills nästa hårtvätt.
Tyvärr blir lockiga hår torrare än raka, så som sagt en rejäl inpackning är att rekomendera.
Lycka till!
DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-18 13:49:50 följande:
Jaaa joina no'poo gänget!! Ladydahmer har världsbästa tips!!!
ladydahmer skrev 2007-11-18 21:43:55 följande:
Tack alla som svarat, jag kör Loreal elvital's nutri gloss den rosa inpackningen just nu, med clearasil shampo då min hårbotten vart väldit torr det har blivit otroligt mkt bättre med hårbotten nu. Så det problemet är löst. Redan efter första tvätten kändes det mkt bättre. Precis som i reklamen .
Sen ska jag nog återgå till Sunsilk det röda/rosa shampot, det trasslar inte mitt hår som många andra shampon gör. Hört många gånger att man ska använda samma shampo serie d.v.s samma balsam o inpackning som shampo. Stämmer det eller är det åxå bara ett försäljnings knep? Man blir så snurrig i denna ljungel av produkter som finns.
DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-19 12:31:45 följande:
DOLCE FAR NIENTE skrev 2007-11-19 12:31:45 följande: