• Anonym (desperat :)

allergi mot sperma ?/svamp?

Jag börjar undra ifall jag inte har det av något slag.

Led ständigt av svamp o klåda i underlivet. så fort ja hade sex utan komdom så blossade d upp och blev helt svullet.

Sen jag bytte partner o alltid använder kondom har ja inte haft
    någon "svamp"
    tills nu,, kondomen sprack, o det kom i mig.
    jag fick mensen dagen därpå, men efter mensen så har jag fått denna klådan igen.

Som när jag brukar, blir skinnflådd på blygläpparna, så d bränner, lika så vid urinröret. KLåda vid V-öppningen.
    Har behandlat med vaginal sub o salva (pevaryl) har blivit midlare med klådan. men har fortf jätte klåda vid V-öppning.
    börja behandla i tisdags denna veckan.
    Innan har ja fått receptbelagd tablett som jag sväljer ,som är mot svamp för att få bort det. men har inte haft
    möjlighet att kjontakta vårdcentralen.

Va på Ungdomsmottagnigen för någon/ra månader sen, å pratade med läkare ang min svamp som kommer varje månad.
    Å så tog jag upp ifall d kunde vara att jag va allergisk mot sperma då d alltid är i samband med kontakt med d som jag får denna klådan.

Någon som varit med om de ?

• Svar på tråden allergi mot sperma ?/svamp?
  • Anonym (:-()

Lider med dig är allt jag kan säga. Jag tycker det känns tvärtom för mig, när vi använder kondom. Så får jag så Svamp. Men inte när jag hade p-piller.

• Anonym

har du provat med att duscha direkt efter samlag för att få bort sperman?

Med min förra partner funkade de inte med att duscha, vilket jag gjorde.
    UTan jag blev svullen o fick klåda direkt. DE BA BUFFF !!!!!
    å då menar jag pang boom direkt efter.

• Knastroll82

Jag lider av liknade problem, får alltid klåda efter sex, pga att jag är överkänslig mot sperman.
    Kan heller inte ha kondom för mina slemhinnor är väldigt sköra och känsliga...
    Har märkt att det hjälper om jag använder lactal direkt efter sexet. Prova!

ok tack.
    SKa köpa lactal o prova.

var också känslig mot kondom innan,, men d har blivit bättre. men just utan d funkar inte alls.
    SKIIIIT JOBBIGT.
    o när man varit fri nu i några månader. utan problem. å så nu kommer d ba för kondomen skulel spricka :(
    SURT!

sen tror ja inte heller d e svamp, då den skiljer sig fårn när ja haft svamp för några år sen. då fick jag äkclig flytning o d luktade vedervärdigt.
    Nu luktar d inte alls. visst flytningen e lite gulaktig men inte klumpig.

• Anonym

Man kan ju vara allergisk mot sperma. Får jag min älskades sperma på huden så får jag kliande nässelutslag. Inte så farligt men nog är det en lokal allergisk reaktion alltid. Det går faktiskt att testa men det känns ju kanske lite lattjo att traska till husläkaren med ett sån´t besvär. Tycker mina besvär blir värre om vi inte haft sex på några dagar (sperman mer koncentrerad?).

hur testar man allergi mot sperma :S
    FInns de någon slags medicin för d ?
    FÖr d e ju inte så kul direkt :S...........

andra BM säger att d e svamp andra att d inte är de :S
    jag hoppas inte det är svamp. för då e risken att ja
    smittat min nya partner, å d hade inte varit skojjj :S

Har precis fått reda på svamp, men BM sa att inte killen behöver behandlas, det är i så sällsynta fall killen får svamp.. det är ju inte en könssjukdom somk smittas på samma sätt. Det är ca 15% chans att en kille över huvud taget får svamp. Men pratat me killen? Eventuellt symptom?

Min förra partner fick svamp , när jag hade d å vi hade samlag utan skydd.

MEn mitt förhållande me min nuvarande kille är så nytt, så de känns pinsamt o fråga ifall han skulle ha fått de. :S
    o han har allri varit på ungdomsmottagningen så han skulel antagliegn allri gå dit om han tyckte något var fel där nere.

Så försöker ja hålla utkik efter symptomer som klåda, å ifall han har prickar lr liknande på ollonet. men ja :S..... lättare sagt än gjort.
    PINSAMT PINSAMT PINSAMT:

han skulle ju bli äcklad ifall ja sa at ja hade svamp :S

Hur länge har ni varit tsm?

sen slutet av juli.

Mitt EX hade ja inga problem me o prata om sådant.

Men min pojkvänn nu,, känner ja inte att ja kan prata med på samma sätt :(

Är du säker på att du älskar honom då? Om man älskar varann ska man lita på varann å kunna prata om allt. Jag och min nuvaranda har varit tsm någon vecka längre. Sen mitten av juli. Jag berättade om svampen. Å hemorojderna Men.. visst var det otroligt genant.. men ingen fara.. nu undrar han iaf inte varför jag inte kan ha sex med han.. för jag får inte.. under behandling. I dag:
    Han: När är du färdig med behandlingen.
    Jag: Vadå är du sugen på något eller?
    Han: BIG SMAJL.
    Jag: BIG SMAJL.
    Livet är lyckligt.. var öppen å ärlig, svamp är något alla kvinnor har...

Jag älskar honom

Kan typ prata om annat. men inte sådana intima saker.
    har också hemorrojder :S ,, men d e nått JAG ALDRIG skulle
    kunna berätta för någon.
    förutom mitt ex.

ifall ja allri hade varit med om svamp å allt va d hete.
    å min partner skulle berätta d för mig skulle ja ju vara
    rädd för å få d själv etc. Hade nog haft lite svårt å ta i
    honom då. SÅ då får ja känslan at thn skulle tycka dsamma.

• Anonym (Jag med!)

Jag får ALLTID svamp så fort min make kommer i mig

Gynekologen säger att sperman ändrar balansen/bakteriefloran i slidan, och att vissa kvinnor är känsliga mot just sperma

Numera får min make alltid dra ut precis innan...och hur kul är det???

Kondom finns inte, eftersom mina slemhinnor är så sköra efter alla svammpinfektioner

ja det är inte kul :(

Men ska prova lactal.

Men man är så jävla trött på svampen.haft det nu till o från i
    4år :(,, å nu mer än vanligt.å pevaryl biter inte längrepå mig.

Verkar som om ditt X betyder mer för dig än din nuvarande. Är det inte viktigt med en öppen dialog i ett förhållande. Han kanske inte har svamp. Men om du inte berättar för han och inte behandlar dig. Så är det större chans att du smittar han om ni kör på som vanligt.
    Anonym (desperat :) skrev 2007-11-18 18:04:51 följande:

Jag älskar honom Kan typ prata om annat. men inte sådana intima saker.har också hemorrojder :S ,, men d e nått JAG ALDRIG skullekunna berätta för någon.förutom mitt ex. ifall ja allri hade varit med om svamp å allt va d hete. å min partner skulle berätta d för mig skulle ja ju vararädd för å få d själv etc. Hade nog haft lite svårt å ta ihonom då. SÅ då får ja känslan at thn skulle tycka dsamma.

annorlunda me mitt ex, vi va tsm i tre år, vi har ett barn ihop.

MIn nuvarande är två år yngre än mig, som kasnke gör att d känns
    pinsammare o svårare o prata om vissa grejor.

Det spelar väl ingen roll. Ska du alltid vara tyst? Förtjänar inte din kille sanningen?

Anonym (desperat :) skrev 2007-11-18 18:45:37 följande:

annorlunda me mitt ex, vi va tsm i tre år, vi har ett barn ihop.MIn nuvarande är två år yngre än mig, som kasnke gör att d kännspinsammare o svårare o prata om vissa grejor.

jo jag antar de :S

Svar på tråden allergi mot sperma ?/svamp?