Inlägg från: Jenniesmamma |Visa alla inlägg
  • Jenniesmamma

ikea tråden 2

startade nyss en en tråd,men kastar in bilden här inne också,vet så mycket som att det är en soffa från ikea,köpt för ex antal år sen,tror hon sa i början av 2000,klädseln jag hade krömp,vill nu köpa ny,men vet inte vad det är för soffa. Kanske ni vet??

Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • Jenniesmamma

ja,det är jätte synd,då det verkligen inte är nått annat fel på mattan än klädseln,som är så himla ful. Vill ha riktig klädsel inte överdrag,för det bara knölar sig.
    Men tack för att du titta

• Jenniesmamma
    Mamsis skrev 2007-12-17 10:16:45 följande:
    Hmm, är det inte Ikeas Ektorp? Kan ju vara fel, men nog ser det ut som det. Hoppas de inte bytt mått på den bara.. Har de på "min" soffa. Men, det finns överdrag hos Bemz till min iaf.
    ja överdragen till tvåsitsen passar,men inte tresitsten,för på dom nya är det tre kuddar,jag har bara två jätte stora. så verkar som att jag får köpa nya soffor ändå
  • Jenniesmamma
    Esterella skrev 2007-12-19 17:55:15 följande:
    Det är en Ektorp, jag har en likadan.Är det ett bäddmått på 140 cm? Jag tror det finns kläder på Bemz.
    Är ingen bäddsoffa,ser bara ut som det,många som tror att det är ikeas bäddsoffa,men det är det inte. Kollat överallt nu,ring ikea och frågat,varit på bemz hemsida och tittat och det finns inte...Så vi ska behålla tvåsitsen och köpa klädseln till den,och så köpa en nyare beganad tresits och köpa samma klädsel till den,är inte så fasligt stor skilland då med likadan klädsel på. Blev så besviken bara när jag trodde att det skulle gå,men det inte gjorde det. Men tack för alla svar!
  • Jenniesmamma
    Esterella skrev 2007-12-19 17:55:15 följande:
    Det är en Ektorp, jag har en likadan.Är det ett bäddmått på 140 cm? Jag tror det finns kläder på Bemz.
    Vad har du för mått på själva soffan,alltså inte bäddmåtten utan bredd,sittdjup och sånt?
Svar på tråden ikea tråden 2