ikea tråden 2
blekinge.. Kompromissa, köp vita billy och leksvik soffbord
Då får ni båda som ni vill lite grann iaf
blekinge.. Kompromissa, köp vita billy och leksvik soffbord
Då får ni båda som ni vill lite grann iaf
Ville bara tala om att jag gjorde ett FYND idag på Ikea
Jag köpte 2 st Leksvik vitrinskåp för 990:-!!!
Röda var de dessutom!
De ska utgå ur sortimentet så det var lika bra att köpa två tänkte jag, de kostade ju 495:- bara istället för 1995:-
Bild finns i mitt galleri, inte färdigskruvat än men jag kunde inte låta bli
Finns även bild på vardagsrummet i ofärdigt skick.
Tips på ÄNNU billigare innerkuddar.. Ta Ikeas billigaste billiga huvudkudde och knösa in i ett fodral. Det blir bulligt och fint tack vara att de ju är 50x60 så det gör inget att de är lite halvsladdriga från början.
Sen kan man göra runda pölar av tunna bäddmadrasser eller innertäcken också.
Fast vill man ha riktiga säljer de en sort för bara 49 nu på Ikea, vet inte om det är utförsäljning eller bara rea.
Hmm, är det inte Ikeas Ektorp? Kan ju vara fel, men nog ser det ut som det. Hoppas de inte bytt mått på den bara.. Har de på "min" soffa. Men, det finns överdrag hos Bemz till min iaf.
Oj, klickar sm vanligt iväg innan jag skrivit klart.. Kolla med en lokal sömmerska och även med bemz om de kan sy nytt överdrag. Ofta blir det betydligt billigare än att köpa ny soffa iaf.
HJÄLP!!! Hittar ingen tv bänk!
Den ska vara vit, inte för dyr då jag vill byta tjocktv;n mot en platt så snart jag får råd. Inte bredare än 1 m, ja något då.. Inga luckor och minst 45 cm djup..
Har funderat på om lilla soffbordet Lack med hylla under kommer att hålla?? Finns ju tv bänk i Lack, men de har stålförstärkning stod det i produktfakta...
Den lilla tv bänken Lack är för liten och den andra för stor.. Vill inte ha för hög heller då den kommer att skymam fönstret för mycket då..
Jägra är också för bred och för dyr, vill inte lägga ner så mycket pengar då jag hoppas kunna byta tv snart.
Tips om man ska sätta p åpåslakan på dubbeltäcken; Lägg påslakanet, utskakat på sängen, "öppna" påslakanet och dra upp det lite så att du har lite plats. Lnöka ihop täckets övre kand och lägg hela täcket på sängen. Sen så stoppar du i täcket och rättar till det upptill. Pula in hela täcket i påslakanet och dra till det runt om. Det tar lite tid, men det fungerar om man nu inte har någon till hjälp.
Good luck!
Hur lägger man in bilder i bildtråden då..