Inlägg från: xenaa |Visa alla inlägg
  • xenaa

ikea tråden 2

hej hej måste bara fråga er om nån har en sängstomme från ikea 180x200?
    ALltså vi har en säng med 3 madrasser, 2 tjocka och en bäddmadrass.
    nu undrar jag blir sängen för hög för ikeas säng stommar eller får alla 3 madrasser plats ?
    nån som kan hjälpa mig

♥LEO♥
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:11:16 följande:
    Svårt att svara på såhär, med tanke på att alla stommar inte är likadana. Vi har en 180-säng, en Noresund.
    ja det är ju det.
    Men hur många madrasser har du?
    vi har 2 hårda längst ner 2 mjuka i mitten och en hel stor bäddmadrass.
    ♥LEO♥
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:19:51 följande:
    Vi har bara 1 resårbotten (egentligen 2 då vi har en varsin som är olika) och sen 1 stor bäddmadrass på den. Resårbottnarna är ca 25 cm och bäddmadrassen är 7 cm.
    aaa ok och hur mkt sticker hela sängen ut av sängstommen?
    vår säng blir drygt 60 cm lång om man säger så.
    ♥LEO♥
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:27:14 följande:
    Förstår inte riktigt...?
    hehe ok du skrev att din säng är 25cm+7cm i höjden. tänkte bara om sängen sticker upp av sidorna från stommen eller om ni sover "inne" i stommen hahah förstår du vad jag menar hehe

tänkte i sånna fall om jag skulle köpa nått liknande så kanske ena våran madrass är högt ovanför stommens slut om du förstår
    ♥LEO♥
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:31:51 följande:
    Jaha, då är jag med! Förstod inte med att sängen blev 60 cm lång, men då menade du hög då? Vi sover inte nere i stommen, Noresund har en rätt liten kant, så våra madrasser sticker upp ca 25 cm kanske ovanför kanten.
    haha precis.
    Aaa ok då vet jag tack
    ♥LEO♥
  • xenaa

aa nu såg jag med vilken säng du hade ok

♥LEO♥
  • xenaa
    miniGrynet skrev 2008-02-02 10:56:53 följande:
    Ja, den ligger nere i stommen på den sängen (min kompis har en sån - jättefin!). Och visst kan du ha en till madrass ovanpå den om du vill.
    ok vad bra. då kanske det funkar med vår säng måste kolla in den då .
    tack så mkt för hjlpen
    ♥LEO♥
  • xenaa
    tjenixen skrev 2008-02-02 10:31:14 följande:
    Det finns väl sängar som passar till typ continentalbäddar? Kan inte Hemnes-sängen passa t ex? Det var den första jag kom på. Malm? Vet inte vilken typ av säng du är ute efter.
    tjenixen skrev 2008-02-02 11:04:44 följande:
    precis den sängen jag rekommendrade:)
    missade dit inlägg förlåt
    men vad bra.

Jag är ute efter nått i stilen som malm eller den hemnes. vill ju bara inte att vår säng ska vara hög liksom med tanke på madrasserna.

men ska kolla in den på ikea. om man ser den live så får man bättre uppfattning tack tjejer
    ♥LEO♥
Svar på tråden ikea tråden 2