Inlägg från: xxJessikaxx |Visa alla inlägg
  • xxJessikaxx

ikea tråden 2

Hejsan alla ikea-vänner! Vi har beställt en Klippan-soffan till äldsta dottern och nu undrar jag bara om den kommer ihopskruvad eller om man måste skruva ihop den? Brukar ju vara "platta paket" som kännetecknar Ikea men en soffa är ju svår att få hur platt som helst

• xxJessikaxx
    miniGrynet skrev 2008-01-21 10:52:21 följande:
    Vet inte hur det är med just Klippan, men våra soffor har vi fått sätta ihop själva. Dvs ryggdelen har man fått skruva ihop med sittdelen, ibland även armstöden som man får sätta fast själv. Men det kan säkert vara olika mellan olika soffor också!
    Ja, det återstår att se då. Bara det att min man har lättare magsjuka och helst inte vill skruva ihop nåt i kväll och vet inte om jag klarar det på egen hand och skulle vilja få den påplats redan i kväll. Men de e bara avvakta och se
  • xxJessikaxx

Halloj!
    Är det ngn här som har HÅLLSTA matplats-stol i korg? Hade ev tänkt köpa sex sådana till utebordet på vår inglasade veranda och undrar om de är behagliga att sitta på trots att de är i korg / rotting, stabila osv?

Undrar också om ngn som harSKRUVSTA arbetsstol kan svara på om man MÅSTE ha hjulen under stativet eller om det går att ha det utan, eller är det skruvar eller något annat som sticker ut?
    Måste man även ha reglaget för höjd på stolen eller går det att montera det utan? Hade inte tänkt ha den som arbetsstol i så fall utan mer som mysfåtölj för "syns skull" i sovrummet

• xxJessikaxx

ikve skrev 2008-02-11 12:51:40 följande:

Den finns ju en SKRUVSTA snurrfotölj också utan hjul, om du missat den
    Ja, det har du rätt i
    Det roliga är att jag redan beställt den och har den hemma i kartong (den ska upp närmare sommaren i ett hörn där jag nu har en mörkare fåtölj). Skulle in på Ikeas sida för att fräscha upp min minnesbild av den och hade inget minne av att den jag hade beställt hade vare sig hjul eller reglage! MEN det var ju den utan för 695 kr jag har beställt så det blir ju bra då...
Svar på tråden ikea tråden 2