Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

ikea tråden 2

Köpte också ramar idag!
    39 kr/st men det var nog inte kampanj... tror dom såldes ut?
    Äsch, bra pris i alla fall!

Köpte även 2 fåtöljer Lillberg, kostade 795 kr/st nu om man är med i Ikea Family, och det är man ju såklart! Annars kostar de 995 kr.
    Köpte svart stomme och svarta kuddar, ska ha dom på balkongen när den är klar (fått ny och den är inglasad).
    Blev också ett Lack satsbord, som även det ska ut på balkongen.

Har köpt 3 kuddfodral på Indiska, som är 70x70 cm, som vi idag köpte innerkuddar till.
    Ska absolut fota och lägga i bildtråden sedan när balkongen är klar.
    Ska försöka bli lite exotiskt därute, med mycket färger blandat med svart o vitt.
    En rak motsats till vår lägenhet, som är ljus och hyffsat minimalistisk.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Zenobia

Ja, sambon ville ha gungstolarna. Men jag ville hellre ha stolarna, dels för att dottern ska slippa klämma fingrarna under stolen när hon klättrar runt!

• miniGrynet
    Handlar på Ikea!

Vår redan rutinerade Ikea-shoppare!
  • miniGrynet
    Maximilius flicka skrev 2007-12-13 20:45:48 följande:
    Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra med tråkiga Billybokyllor i björk? Skulle egentligen vilja ha ett mörkare träslag, men det känns onödigt att köpa nytt. Vitrindörrarna skulle jag också vilja göra om på något sätt. Är det någon som har testat att t.ex frosta sådana? Hur funkar det?
    Nu vet jag inte om det var just det du tänkte på, men man kan ju tapetsera bakstycket om man vill det.

Om man vill göra ett sånt jobb så kan man ju säkert rugga upp ytan lite och måla om dom.
    Annars vet jag inte...
    Vi har en uppsättning björk-Billy som vi ska sälja nu då vi ska göra om i vårt arbetsrum.
    Måste bara tömma dom och ta kort, lägga upp på Blocket.
  • miniGrynet

Idag har jag ordnat lite på vår nya balkong!
    Det är lite småpyssel kvar, och att tvätta av väggarna som är dammiga ifrån att dom sågade ner den gamla balkongen.
    Men var tvungen att börja fixa ändå idag!

Bilder finns i bildtråden för den som vill kika.

• miniGrynet
    Tjej 83 skrev 2007-12-15 21:24:55 följande:
    har någon denna hylla? www.ikea.com/PIAimages/59500_PE165395_S4.jpgo dörrar till?vill ha 3 ovanför varann på en vägg men kanske också 3 på andra väggen bredvid? men jag vet inte.. har du hyllan hur det det ut?
    Är det Bestå?

Har inte, men funderar på att köpa en del i serien Bestå.
    Tycker att dom är fina, och praktiskt med 40 cm djupa. Eller är det just den där som är 20 cm djup kanske? (om det nu är Bestå).
  • miniGrynet
    Tjej 83 skrev 2007-12-15 21:31:53 följande:
    så här står det om den StorlekBredd: 120 cmDjup: 49 cmHöjd: 26 cmMax belastning: 60 kg
    Jaha, men kan du sätta den på väggen då?
    Trodde den delen var en som man har på golvet... Men det kanske går.
  • miniGrynet
    Tjej 83 skrev 2007-12-15 21:39:30 följande:
    ne men jag såg det på äntligen hemma för nånv ecka sen o de satte 3 på varann o de va så snyggt. ville ha det o kanske 3 på väggen bredvidså här har de gjortgfx.tv4.se/imagesdb/editor/bygga_och_bo/8673c...kom ju på att de har en bild..o de är ju bestå, det står det om den iaf...
    Det där var fint!

Börja med ett "set" med skåp, och känn efter hur ni tycker.
  • miniGrynet
    Jenniesmamma skrev 2007-12-16 23:35:25 följande:
    startade nyss en en tråd,men kastar in bilden här inne också,vet så mycket som att det är en soffa från ikea,köpt för ex antal år sen,tror hon sa i början av 2000,klädseln jag hade krömp,vill nu köpa ny,men vet inte vad det är för soffa. Kanske ni vet??
    Kika på www.bemz.se och se om du hittar någon som ser likadan ut.
    Ska kika jag också... se om jag hittar någon!
Svar på tråden ikea tråden 2