• Hexx

Arbetar du som farmaceut?

Jag funderar mkt på vad jag ska bli när jag blir stor.
    Jag är intresserad av sjukvård odyl.
    Är uska.
    Jag har länge funderat på att plugga till ssk, men har faktiskt blivit lite skrämd när man läser här på fl.
    Dålig lön och dåliga villkor.

Vad gör en farmaceut exakt på sitt arbete?
    Vad mer kan man ha för arbetsplats om inte apotek.
    Vad tjänar ni och vilket fack tillhör ni?

Hoppas att någon farmaceut hittar denna tråd!

• Svar på tråden Arbetar du som farmaceut?
  • Hexx

HALLÅÅÅÅ?

Av 4110 inloggade borde ngn vara framaceut!!

• Anna Paulita

Min sambo är farameuct. Han jobbar inte på apotek utan med kliniska prövningar på Astra Zeneca.  Det är inom forskningsområdet, senare forskning på människor.

Han gick dock även en extra påbyggnadsutbildning som hette just Kliniska prövningar, men många på hans jobb är "bara" farmaceuter, vissa är sjuksyrror också.

Han reser rätt mycket i perioder ochhar helt okej lön, men jobbar man som han på ett större företag är det nästan som att jobba inom komun och landsting, lönen blir aldrig så där superduper bra.

Minns inte var han hade i ingångslön (han har jobbat i 5 år), men jag kan tänka mig att om man började i dag skulle man kanske få 25000-26000.

• Zamna

Ar inte sjalv farmacept men vet att de kan jobba med en rad massa olika saker forutom apotek sa som: forskning, lakemedels radgivning, sjukhus apotek (blanda dropp etc, maste nog dock lasa nog valja en kurs inom det i utbildningen). Verkar jatte skoj tycker jag....borde nog ha valt det sjalv;)

• drSteffo

HAHAHAHA!
    Detta är farmaceuter i ett nötskal!

Det finns säkert ett flertal här på FL, men de är så rysligt långsamma att du inte kommer få något svar från någon de närmaste dagarna.
    Seriöst, sedan NÄR är det normalt att det ska ta 35 minuter från det att man lämnar fram sina två recept tills dess att man kan gå därifrån med medicinen i en påse?

• Hexx

HAHAHAHA, EXAKT vad jag just satt och tänknte på.
    Bara det skulle ju göra det värt att plugga 5 år.....för att sedan få reda på vad 17 de gör som tar sådan tid!
    Samt varför alla ser ut som de ska på begravning.
    Jag skulle bli den snabba, glada farmacuten!

drSteffo skrev 2007-11-20 22:20:50 följande:
    HAHAHAHA!Detta är farmaceuter i ett nötskal!Det finns säkert ett flertal här på FL, men de är så rysligt långsamma att du inte kommer få något svar från någon de närmaste dagarna.Seriöst, sedan NÄR är det normalt att det ska ta 35 minuter från det att man lämnar fram sina två recept tills dess att man kan gå därifrån med medicinen i en påse?
  • Zamna

hahahahaha

Vill bara papeka att farmacepter inte nodvandigtvis laser 5 ar. Det ar Apotekare som gor det;)

• Hexx
    Zamna skrev 2007-11-20 22:25:37 följande:
    hahahahaha Vill bara papeka att farmacepter inte nodvandigtvis laser 5 ar. Det ar Apotekare som gor det;)
    Jo, jag vet.

• drSteffo

Zamna skrev 2007-11-20 22:25:37 följande:

hahahahaha Vill bara papeka att farmacepter inte nodvandigtvis laser 5 ar. Det ar Apotekare som gor det;)
    Sant, receptarier läser bara 3 år
  • Hexx

...host....
    Jösses vilka jävla mattekunskaper det krävs för att öht kunna söka till farmaceutprogrammet...

Det var visst bara att glömma!

Svar på tråden Arbetar du som farmaceut?