moa marcus mio mamma skrev 2007-11-19 23:36:48 följande:
hej!med atypisk autism menas väli stora drag att min marcus har lite av autismen men inte allt för att uppfylla ren autism..marcus var väldigt liten när han föddes och mycket illa däran.Marcus har också ett hett temprament inget får gå fel eller allra värst om man säger nej,då kan han lägga sig på golvet å skrika oavbrutet i 20 minmotoriken har kommit förs nu när han är 5 år,och den har kommit med besked!.. nu klättrar han på allt som finns!!Talet därimot e de sämre med,han pratar inte i meningar utan bara enstaka ord,om han vill ha något pratar han om sig själv i tredje person ex marcus vill ha kaka vad har marcus gjort idag? aldrig jag vill ha eller jag har gjort ect men de positiva är att talet kommer mera och mer.Sedan har Marcus alltid varit en aktiv liten herre som har utforskat ALLT! har inget begrepp om vad som är farligt ex han hällde ut sina leksaker i backen för att se om de gick att åka "pulka" ut för trappan med sin lillebror ramlar han och slår sig så lär han sig inte utav att de gjort ont utan vi provar igen och så e de med allting Hoppas du blivit lite klokare (de blev längre än vad jag tänkt mig) kram//anna Jenny Güzel skrev 2007-11-19 23:04:35 följande:
Det låter lite som min Emre...
Har ni fått kämpa för att få en utredning?
Bara att få komma till en sjukgymnast och talpedagog har varit jätte svårt....
Att han har temperament säger de beror på trots... men ingen på bvc har sett hans utbrott...
Har en lillebror med autism, "halvbror"... på pappas sida... är det ärftligt??