Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Hjälp med min nya kamera! långt..

Kolla ISO:n, antagligen står den för högt.

• skorpionen80
    annac87 skrev 2007-11-19 13:07:14 följande:
    oki.. trodde den skulle stå på max som är 1250 eller vad ska den stå på då
    Nej, ju högre ISO desto brusigare bilder. Fördelen med ISO är att du kan ta bilder i mörkare förhållanden, men tyvärr blir bilderna inte så bra... Så den ska stå så lågt som möjligt.

Ang att din pappa också har 7mp. Kvalitéen kan vara mycket bättre på en 3mp-kamera än en 7, det megapixlarna anger är storlek på bilden, inget annat. Det är objektivet som avgör kvalitén, inte antalet megapixlar.
  • skorpionen80
    annac87 skrev 2007-11-19 13:21:22 följande:
    den stod inställd på automatiskt, men rak kan vrida en knapp til liso när jag ska fota i mörkt... men skase om bilden blev bättre nu...
    Har du det på Auto och det inte är jättebra ljus så kommer kameran själv höja iso:n. Testa att ställa den på 100 och fotografera där det är ljust.
  • skorpionen80
    annac87 skrev 2007-11-19 13:35:37 följande:
    Nu står den på 200 och bilden blev lite bättre. Men måste jag då ställa in den varje gång då jag fotar när det är mörkt eller
    Du har bäst kontroll över det då. Hur du ska och vill göra kan bara du själv bestämma. Vill du inte ha jobbet med att ställa om den utan accepterar lite sämre bilder, ja då får du göra så =)
Svar på tråden Hjälp med min nya kamera! långt..