• angely

avfärgningsmedel, snälla hjälp mig!

I september färgade jag mitt blonda hår mörkbrunt. Har funderat över detta ett tag nu och kommit fram till att jag vill ha tillbaks mitt blonda hår igen, jag känner mig inte som jag i brunt hår. så till min fråga: någon som vet något märke som säljer avfärgningsmedel? gärna bra och billigt och lätt att få tag i på tex ica eller liknande. vore verkligen tacksam för hjälp!

• Svar på tråden avfärgningsmedel, snälla hjälp mig!
  • luspudel

Avfärning och blekning är samma sak... Moods Ultrablond är den bästa blekningen som finns, dessutom den billigaste :D

• angely
    luspudel skrev 2007-11-19 15:31:39 följande:
    Avfärning och blekning är samma sak... Moods Ultrablond är den bästa blekningen som finns, dessutom den billigaste :D
    Aaa den är kanon, använde den innan när jag var blond. Men blekning tar bort pigmenten i håret, avfärgning tar väll bara bort själva färgen? går det liskom att färga från mörkbrunt till ljusblont dirket?
  • luspudel
    angely skrev 2007-11-19 15:33:31 följande:
    Aaa den är kanon, använde den innan när jag var blond. Men blekning tar bort pigmenten i håret, avfärgning tar väll bara bort själva färgen? går det liskom att färga från mörkbrunt till ljusblont dirket?
    Tyvärr inte.. Jag _tror_ avfärgning är uppblandat med schampoo, så det är väl lite mildare. Har du mkt slitet hår?
  • angely
    luspudel skrev 2007-11-19 15:37:16 följande:
    Tyvärr inte.. Jag _tror_ avfärgning är uppblandat med schampoo, så det är väl lite mildare. Har du mkt slitet hår?
    Okej :/ Nej mitt hår är inte särskilt slitet, sköter det mycket noga.
  • Saaaraa

avfärgning är ungefär samma sak som blekning.. ingen större skillnad tror jag ..
    kolla på hårfärgerna och läs på .. vissa blonda förpackningar står det avfärgning på istället för blondering:) men på mitt hår har avfärgning knappast vart bättre en blekning.

♥ bebis beräknad 10/12 ♥
  • högbergarna

Skulle nog rekommendera att du går till en frisör med detta! En svfärgning från brunt till blont behöver oftast ske i flera steg.. så inte håret blir förstört.. även om det är i god kondition innan så ligger det väl en blondering under färgen brun? Det kan bli konstiga effekter av färgen då.. man kan bli grönhårig..

• angely
    högbergarna skrev 2007-11-19 15:41:56 följande:
    Skulle nog rekommendera att du går till en frisör med detta! En svfärgning från brunt till blont behöver oftast ske i flera steg.. så inte håret blir förstört.. även om det är i god kondition innan så ligger det väl en blondering under färgen brun? Det kan bli konstiga effekter av färgen då.. man kan bli grönhårig..
    Jo precis, vet ju om detta. Tänkte att jag kanske bara kunnde avfärga här hemma och sen låta en frisör blondera det ?
  • högbergarna

I så fall kanske du ska prata med den frisören som du tänkte skulle blondera.. så den frisören vet vad du använt.. eftersom det är kemikalier så kan ju blonderingen sedan reagera "konstigt" om du använt en avfärgning som frisören inte trodde eller kanske itne skulle rekommendera!

• Saaaraa

Tycker det är bättre om du går till frisören direkt.. nästan inga frisörer använder avfärgningsmedel, och det finns ju en anledning till det! Dom fixar det nog snyggast utan att du har mixtrat med det innan.

♥ bebis beräknad 10/12 ♥
  • paloma84

jaa ni... alla dessa experiment... haha..

Frågor och svar!

1. Avfärgning är inte samma sak som blekning.

Blekning tar bort pigmenten,även dina egna och det gör inte avvärgning.

2. Frisörer använder avfärgning, men väldigt milda och effektiva sådana.

3. Berätta alltid för frisören vad ni har använt för produkter, för precis som "Högbergarna" säger så handlar det om kemi och det kan bli en helt annan reaktion än väntat.

4. vid fallet att gå från mörk till ljusare, görs en avfärgning och sedan slingor för att successivt ljusa upp håret.

jag rekommenderar alla att gå till en frisör! Där får ni inte oftast bara rådgivning utan även fika...haha..

• MysM

det finns en avfärgning på Åhlens vet jag, som jag brukade köpa, den kostar 115 kr, kommer ej ihåg märket men de är en ljus förpackning med lite lila på, du kan ju alltid gå till åhlens o fråga. Sen har de kommit ut en nyy blondfärg som bleker 5-7 nyanser, den var kanon, du kan ju prova den, den borde finnas på ica. De är viva eller poly minns ej, men förpackningen är blå iaf kostar mellan 70-80 kr. Lycka till

Jag älskar William Oo 070415 oO
  • angely

Tack era tips och råd. Dock återstår min fråga, någon mer som vet var man kan köpa avfärgning för hemma bruk, vilket märke?

Svar på tråden avfärgningsmedel, snälla hjälp mig!