• Zimlis

Majsbågar är inte ostbågar!!

Va med syrrans lilla tös och badade i lördags, så när vi va klara och höll på att byta om så fick hon majsbågar för att ha nått att göra. Hon älskar majsbågar och satt med en i var hand och var hur nöjd som helst.
    En mamma kommer in med sitt betydligt äldre barn och det riktigt lös ur ögonen på henne: FY vilken dålig mamma som ger sitt barn OSTbågar. Hon sa ingenting, men jag sa lite högt till lilltösen: Åhh visst är det gott med MAJSbågar.
    Det är flera föräldrar i syrrans föräldrargrupp som ger sina barn majsbågar och de flesta av dem har råkat ut för folk som tror att de ger sina barn ostbågar.
    Hallå om nu folk tror så kan de väl fråga innan de ger dömande blickar och kommenterar bak ryggen.

• Svar på tråden Majsbågar är inte ostbågar!!
  • SIN74

Det är väl relativt nytt med majsbågar. Kankse lägger sig det efter ett tag. Blev jättesnopen när väninnan gav sin lille majsbågar. Jag tyckte det var coolt!

• Indillia

Men oj. Jag skulle inte bry mig även om dom nu åt ostbågar.

• ashera

Jag fattar inte ens varför det skulle varit så farligt även om det varit två ostbågar...

• Miot

Äsch! Dom har väl inte med det o göra vad du ger dina barn.

• annamanna

vi ger oxå majsbågar åt vår pojke på 1,5 år dom är superbra! Inte en chans att dom skulle fastna i halsen heller!
    Det är endast icke-insatta som inte vet vad majsbågar är

• dålli

min väninna berättade om samma sak. att folk kollar snett när hon ger sådanna.vet fortfarande knappt vad det är....ska googla lite å kolla...

• dålli

när börjar man ge sådanna?

• hanna98h

hihi, jag tycker det är ganska roligt att se folks min när vi severar sonen några majsbågar om vi går och fikar på stan eller nåt... Jag har kommit fram till att det främst är tanter i 50-60årsåldern som snörper på munnen och blänger med ögonen. Stackarna... det måste bara krypa under skinnet på dom att få komma fram och skälla ut mig efter noter "så där gjorde man minsann inte när mina barn var små!!!!". Än så länge har jag inte träffat på en enda människa som sett undrande ut som faktiskt frågat vad det är han får....

• Zimlis
    SIN74 skrev 2007-11-19 10:09:22 följande:
    Det är väl relativt nytt med majsbågar. Kankse lägger sig det efter ett tag. Blev jättesnopen när väninnan gav sin lille majsbågar. Jag tyckte det var coolt!
    Jo så är det ju säkert - tycker med det är coola.

Och till er som säger att ni inte skulle bry er: Hamnar ni aldrig någonsin i situationer där ni bryr er om vad andra tror?
    För det är ju helt underbart för er isåfall.

Nu va det ju inte ens mitt barn som åt majsbågarna - men jag såg ju blickarna - och för den tösen så kan jag nog hetsa upp mej för minsta lilla = min ögonsten
Svar på tråden Majsbågar är inte ostbågar!!