Munherpes farligt när man är gravid?
Jag brukar alltid få munherpes någon gång per år. Men är det farligt på något sätt för bebben?
Jag brukar alltid få munherpes någon gång per år. Men är det farligt på något sätt för bebben?
Nej det är det inte...
Nej! Ta inte några receptbelagda tabletter för munsåret bara och kolla kanske om man kan använda salvorna.
Skönt att höra Tack
Jag köpte igår såna här plåster som man klistrar på munsåret och enligt apoteket så ska de vara OK
Jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara farligt för barnet, har själv munherpes ibland och det har aldrig påverkat mina barn .
inte farligt för barnet däremot inte ovanligt att man får tätare och agresivare utbrott under graviditeten.
Åh, det hoppas jag att jag slipper. Jag får enorma sår, svullnar upp nåt helt enormt. Har ätit receptbelagda tabletter under säkert 10 år och fasar för att inte kunna ta dom.
Bara du är säker på att du inte har fått herpes "där nere" nån gång. Du kanske ska nämna för bm att du har munherpes. Herpes kan nämligen ligga på lur och vila och sedan bryta ut någonstans på kroppen. Jag har också munherpes, men en gång fick jag, hör och häpna en böld på skinkan som visade sig vara herpes. Bryter ut vid nedsatt immunförsvar. Skulle du ha det på könsorganet när bebisen ska födas så förlöses man med kejsarsnitt då detta kan leda till att bebis blir blind, vad jag har förstått.
Jag brukar också få munherpes ca 2 ggr per år. När jag blev gravid förra gången för ca 6 år sedan och fram till denna graviditet hade jag inte ett enda skov. Denna graviditet har jag haft det 2 ggr redan.
Så det kan vara lite olika