Hur berätta för styvbarnen att de ska få syskon
Berätta det och ta er tid att prata om det nya barnet. Även säga på ett positivt sätt att det är en till som kommer att älska och avguda dem. Förklara också med lätta ord att eran kärlek till dem kommer inte att bli mindre utan nu är ni flera som kan göra roliga saker tillsammans.
Jag lät mitt bonusbarn vara med och byta blöjor m.m Sommaren innan barnet kom, låg vi mycket i sängen eller soffan och bara pratade om det nya syskonet.Jag passade på att göra mycket roligt med henne som skulle vara svårt första tiden efter det att babyn kommit.
Då vi fick vårat tredje gemensamma barn, hennes femte syskon, Sa vi det bara vi middagsbordet och hon tittade på oss och gjorde gesten "jag kräks" sen sa hon: jag vill inte ha fler syskon.
Våran minsta avgudar sin största storasyster och blir sååå glad då hon kommer och storasyster är förlorad. Hon erkäner det inte men vi ser hur mycket hon älskar sin lillasyster.
Lång text detta. Vad jag ville säga är att förbereder du dem bra tror jag att då babyn kommer blir det inga problem.