• Exchange

Bästa espressomaskinen, helautomatisk, help !

Okej brudar och grabbar, är det någon som delar min stora passion för kaffe?

Iallafall. Jag och gubben har fått för oss att Jura Z5 Generation 2 är bland det bästa man kan ha. Men tänk om vi har fel? Tänk om de på NK lureliluras?

Någon som har lust att hjälpa till

http://www.coffeequeen.jura.com/home_coffeequeen_x/products_home_use/z_line/impressa_z5_generation2_chrome.htm

Där är Juran vi vill ha, om den är bäst dårå

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-19 19:03:34:
    Bör kanske lägga till:
    Det ska vara en maskin som maler hela bönor.
    Den får kosta mycket. Vi är kaffeälskare och dricker gärna gott kaffe även om det kostar mycket. Det är en stor del av vårt liv: gott kaffe.

Finns det någon modell med uppkoppling för att kunna starta från energisparläge när man åker från jobbet?

• Svar på tråden Bästa espressomaskinen, helautomatisk, help !
  • Erika

Vi har en nespresso helautomatiskt...och den tycker vi är bäst. Den finns också på NK, kolla in den nästa gång.

• Exchange
    Erika skrev 2007-11-19 15:32:28 följande:
    Vi har en nespresso helautomatiskt...och den tycker vi är bäst. Den finns också på NK, kolla in den nästa gång.
    tyckte att de såg ganska tråkiga ut, vad är det för tryck i den? Hur många gram kaffe per kopp?
  • Erika

vi köper färdiga små kaffehållare, ser ut som en fingerborg ungefär fast lite större. det går åt en per kopp kaffe. Det som är så bra med dom är att kaffet alltid är färskt det hinner aldrig stå o bli gammalt i en burk i skafferiet. maskinen är lite dyrare än de andra men jag tycker vi har fått tillbaka det tusenfalt i smak.

www.cucinaonline.se/

här är en länk du kan kolla in lite med olika kaffemaskiner.

Vad gäller utseendet är det nog bara att smaken är olika, vi tycker den är helt ok tillutseendet men går ju mest på smaken av kaffet.

Lycka till med ert val av maskin

• Exchange
    Erika skrev 2007-11-19 18:14:24 följande:
    vi köper färdiga små kaffehållare, ser ut som en fingerborg ungefär fast lite större. det går åt en per kopp kaffe. Det som är så bra med dom är att kaffet alltid är färskt det hinner aldrig stå o bli gammalt i en burk i skafferiet. maskinen är lite dyrare än de andra men jag tycker vi har fått tillbaka det tusenfalt i smak.www.cucinaonline.se/här är en länk du kan kolla in lite med olika kaffemaskiner.Vad gäller utseendet är det nog bara att smaken är olika, vi tycker den är helt ok tillutseendet men går ju mest på smaken av kaffet.Lycka till med ert val av maskin
    Lite dyrare än andra? Den kostade ju bara 5000:-. Juran ligger på 20 000:- 
  • Erika

Hm ja vår kostade mer än 5000:- men inte 20 000:-

du verkar ju vara ganska så bestämd på den du gillar, hoppas ni får gott kaffe till jul då.

• Exchange
    Erika skrev 2007-11-19 18:59:40 följande:
    Hm ja vår kostade mer än 5000:- men inte 20 000:-du verkar ju vara ganska så bestämd på den du gillar, hoppas ni får gott kaffe till jul då.
    nej det jag menade var att prisnivån kändes som underkant när jag satte nivån vid Juran.

Saeco? Något som någon känner till någon schysst modell?
  • MissB

Den maskinen har vi i köket nu och jag ÄLSKAR den! Den är om möjligt ÄNNU bättre än vad NK kan säga om den

Skrattas och pratas rätt mycket om mitt latte drickande och mina vänner älskar att få en god sådant hemma hos oss.

Bara gott att säga om den. Var noga med att köpa extra filter, rengöringstabletter och sånt till den för den talar om(bara en sån grej) när den behöver filtreras eller rengöras. Nä, jag är helsåld på min.

Vi hade först tänkt att köpa en maskin som byggdes in i vårt kök men då är man helbegränsad till färdiga förpackningar som man måste ha till kaffet(små kaffe paket som är för varje enskild kaffe) plus att man var då tvungen att ånga mjölken seperat. Denna jura maskinen gör allt, och jag menar allt med bara knapptryckningar!

Nu är vår största fråga "vem säljer bästa kaffebönor" och vi köper nya så fort vi hittar samt försöker bestämma oss för favoriten bland dem vi har hittat.

Lycka till!

• Exchange
    MissB skrev 2007-11-19 19:05:49 följande:
    Den maskinen har vi i köket nu och jag ÄLSKAR den! Den är om möjligt ÄNNU bättre än vad NK kan säga om den Skrattas och pratas rätt mycket om mitt latte drickande och mina vänner älskar att få en god sådant hemma hos oss. Bara gott att säga om den. Var noga med att köpa extra filter, rengöringstabletter och sånt till den för den talar om(bara en sån grej) när den behöver filtreras eller rengöras. Nä, jag är helsåld på min. Vi hade först tänkt att köpa en maskin som byggdes in i vårt kök men då är man helbegränsad till färdiga förpackningar som man måste ha till kaffet(små kaffe paket som är för varje enskild kaffe) plus att man var då tvungen att ånga mjölken seperat. Denna jura maskinen gör allt, och jag menar allt med bara knapptryckningar! Nu är vår största fråga "vem säljer bästa kaffebönor" och vi köper nya så fort vi hittar samt försöker bestämma oss för favoriten bland dem vi har hittat. Lycka till!
    oooooh KUL att du gillar den juuuuh jag blir så vansinnigt sugen

hihi vi har vänner med eget rosteri så det finns bönor att välja på
    Tyvärr är många vansinnigt feta men det blir ju mummagott

VIlken färg tog du? Eller ja färg.... krom eller borstad?
Svar på tråden Bästa espressomaskinen, helautomatisk, help !