• Tinkerbel

Hjälp snälla! Leila bakar muffins recept...

Är det någon som har grundreceptet till muffins och cupcakes från Leila bakar? Jag lovade dottern att baka polly muffins (har gjort det tidigare och det uppskattades!), men jag kan inte komma in på Tv4 sidan med recepten. Antagligen har de tagit bort receptet från sidan!!?

Hoppas på att någon vänlig själ kan ge mig receptet!

Tack!

• Svar på tråden Hjälp snälla! Leila bakar muffins recept...
  • delifi2

Chocolate chip cookies med apelsin och hasselnötter

Ingredienser
    150 g mjukt smör
    2 dl farinsocker
    1 tsk vaniljsocker
    1 tsk malen ingefära
    rivet skal av 1 apelsin
    1 ägg
    3 dl vetemjöl
    1/2 tsk bakpulver
    200 g mörk choklad 70%
    100 g hasselnötter

Gör så här:
    1. Sätt ugnen på 180 grader.
    2. Rosta hasselnötterna i cirka 10 minuter och gnugga bort det mesta av skalet i en torr handduk.
    3. Vispa smör, farinsocker, vaniljsocker, ingefära och rivet apelsinskal krämigt.
    4. Rör i ägget.
    5. Blanda mjöl och bakpulver och vänd försiktigt ner det i smeten för hand.
    6. Hacka chokladen grovt och blanda den och hela hasselnötter i smeten.
    7. Klicka ut smeten med en matsked på bakplåtspapper och platta till klickarna lite.
    8. Grädda kakorna i mitten av ugnen i cirka 10 minuter.

Tips!
    Baka bara av hälften av kakdegen och rulla ihop resten av degen i plastfilm och spara i frysen. Då kan du ta fram den när du får oväntat besök och ha nybakta kakor i ett vips på 10 minuter. Du kan också variera smaksättningen av kakdegen med t ex vitchoklad, jordnötter, cashews, russin, pecannötter, hackad mandel eller byt ut 1/3 av mjölet mot havregryn eller kokos.
    Man tar bort skalet från hasselnötterna för att det kan vara lite bittert. Det är enkelt att gnugga bort med en torr handduk när du har rostat dem. Det här är ett grymt recept som mina vänner älskar

Ett recept från tv4.se/mat
    Skriv ut

var det de du mena?

• Seldonia

Puffar upp dig lite. Jag vill också ha hennes muffinsrecept. Trodde ju de skulle finnas kvar på deras sida ett tag till...

• FrippeFripp

gå in på tv4.se och så välj program, så kan du klicka dig vidare till hennes program!
    där finns alla recept!! ;P

• Tinkerbel

Muffinsbaket är räddat!

Supertack alla ni som svarat:)

Svar på tråden Hjälp snälla! Leila bakar muffins recept...