• Anonym

har telia rätt att göra så här?

Är just nu jädrig arg på telia...
    Igår annulerade dom vårat abonemang för en obetald faktura dumt av oss men vi ligger efter i ekonomin och försöker att rätta till allt men det tar tid tyvärr.. men men till saken med telia nu... Jag kollade på fakturen sista datumet när den skulle vara betald och vara till handa till dom är idag hur kan dom klippa abonemanget redan igår???
    Nu har jag betalat den ska faxa in och visa dom...

• Svar på tråden har telia rätt att göra så här?
  • Tjinnill

Låter väldigt skumt tycker jag...

• lurv

Har du kollat så ni inte har missat ytterligare en räkning?

• Anonym
    lurv skrev 2007-11-20 07:03:22 följande:
    Har du kollat så ni inte har missat ytterligare en räkning?
    ringde till dom igår och det va bara denna som datumet går ut idag på som är obetald...
    Tjinnill skrev 2007-11-20 07:02:38 följande:
    Låter väldigt skumt tycker jag...
    tycker jag med.. nu åker jag på att betala 350 extra för att dom ska öppna det igen.... får väl skylla mig själv egentligen men ändå suck
  • Ellenkaramellen07

så snabbt stänger de väl inte av ett abbonemang...det måste vara nån faktura som blivit obetald..om du är osäker så ring och kolla med dem

• Anonym
    Ellenkaramellen07 skrev 2007-11-20 07:06:24 följande:
    så snabbt stänger de väl inte av ett abbonemang...det måste vara nån faktura som blivit obetald..om du är osäker så ring och kolla med dem

har pratat med dom det är bara denna som är obetald som är betald nu...

och fakturan är bara en påminnelse bruka ju hinna gå till inkasso innan dom hotar att stänga abbonemaget

• azofia

Säger som övriga: det måste finnas någon mer obetald faktura. Självklart stänger de inte abonnemang dagen INNAN sista betalnings dagen.....
    Om de har gjort så så har de gjort fel och ska öppna din telefon igen, kostnadsfritt.

• Anonym
    azofia skrev 2007-11-20 07:11:16 följande:
    Säger som övriga: det måste finnas någon mer obetald faktura. Självklart stänger de inte abonnemang dagen INNAN sista betalnings dagen..... Om de har gjort så så har de gjort fel och ska öppna din telefon igen, kostnadsfritt.
    ska ringa till dom idag igen och se vad dom säger.... känns skumt tycker jag... sen har jag ju den vanliga månads räkningen men den ska ju vara betald slutet av månaden som vanligt den kan dom ju inte mena
  • lurv
    Anonym skrev 2007-11-20 07:04:56 följande:
    tycker jag med.. nu åker jag på att betala 350 extra för att dom ska öppna det igen.... får väl skylla mig själv egentligen men ändå suck
    Nä stopp och belägg! Är det ingen annan räkning än den som du just har betalt som var obetald så har ju inte du gjort fel. Då får Telia sätta på din telefon utan kostnad för dej. Kanske har du även rätt till kompensation för det dygn du har varit utan telefon utan anledning.
  • Dahliaer

Har ni nyss flyttat? Kanske har ni inte betalat flyttavgiften, då stängs abonnemanget också ner

• Anonym (telia)

De st'nger inga abonnemang före förfallodatum. Däremot är jag nästan övertygad om att det ligger en annan obelad faktura i botten.
    Sedan brukar de inte vänta tills det går till Inkasso utan efter första påminnelsen så står det när telefonen kommer brytas. Betalar man efter det så är det bara att betala öppningsavgiften.

Svar på tråden har telia rätt att göra så här?