• vill bli mamma meddetsamma

vilken välling tycker ditt barn mest om? (6 månader)

jag undrar som rubriken lyder...! vi ska nämligen börja med välling ikväll i hopp om att få sova bättre!!

• Svar på tråden vilken välling tycker ditt barn mest om? (6 månader)
  • appius81

Min dotter gillar Sempers mild välling från 6 månader. Det är havrevälling. Den funkar bra

♥ (¯`°?.¸ ♥Olivia mars 2007 ♥¸.?°´¯) ♥
  • annika46

liam äter nestles majsvälling. funkar jätte bra eftersom han har känslig mage.

funderar på havre, är det skonsamt för lilla magen? ger det ökad mättnadskänsla?

• strojes

Vilken hon gillade bäst vet jag inte vi har bara kört med en sort, Sempers havrevälling. Och den har hon alltid gillat.

• Kajak

Vi valde majsvälling, nestles majsvälling.

vanlig fullkorn välling tyckte hon inte om.

• Britha

nestles milda havre välling

ok tack för era svar! vi köpte sempers milda havrevälling i tetraförpackningar för att se om han gillar det. ska jag ge dig vid läggdags som med ersättning/amning eller lite innan?

• kodoktorn

Ge det före så att han inte blir mätt på bröstmjölken/mjölkersättningen och inte vill ha därför.

• CamillaG78

Min dotter fick välja själv. Köpte hem en tetra semper och en tetra nestlé, hon föredrog nestle (plusvälling/mild havrevälling).

• Presario

Min grabb får Nestle Plusvälling. Han är helnöjd, har dock inte provat Sempers.
    Majsvällingen fick han först, men jag bytade, bara för att se om han gillade havrevällingen.
    Och sen har jag fortsatt med havre.

• Xenia

Min son äter allt. jag har testat runt lite för han har ganska så bra fart på sin mage. Majsvälling får han ibland om han är jättelös. annars funkade hans mage bäst med nestlés milda välling. fullkorn kan man inte ge till barn om de redan är ganska så lösa (iförsig en del magar reagerar stoppande på fullkorn men generellt sett är det ju lösande). har inte heller märkt att fullkorn mättar mer än nestlés milda välling. däremot märkte jag stor skillnad i mättnadsskänsla mellan sempers milda välling och nestlés milda välling. många fler uppvaknande på natten med semper!

Svar på tråden vilken välling tycker ditt barn mest om? (6 månader)