• saragbg

Nån som jobbar på Burgerking/macdonalds?

sökte till burgerking här i gbg å undrar nu om d finns nån här som jobbar där som kan dela med sig av sin erfarenhet..
    är det ett bra jobb? kan man välja lite själv hur man jobbar?
    lön?
    jobbar man varannan helg?
    jag har barn så om d finns nån som jobbar på ett sånt jobb å som har barn får gärna ge mig lite tips..

• Svar på tråden Nån som jobbar på Burgerking/macdonalds?
  • marysoul

jag jobbade på mc donalds förut. började när ja va 14 och jobbade till ja va 16. jobbade ca 30-40 timmar i månaden.
    Jag tyckte att det var ett sjukt roligt jobb, hade innan jobbat på olika caféer och grejer. Jag var jättenöjd med att jobba där, hade superbra kollegor och jag blev flera ggr utnämnd till att vara bäst i kassan osv. så det fanns roliga tävlingar, och ville man kunde man avancera i företaget. en kompis ja jobbade med då, för 6 år sen, hon jobbar fortfarande kvar och är idag skiftledare och nåt mer på högre nivå.
    Jag skulle aldrig i livet sätta min fot där igen om det inte var katastrof. Jag känner att jag är sjukt överkvalificerad för att jobba på ett sånt ställe idag. Men är det så att man behöver ett jobb, och kan få det på en hamburgerkedja tycekr jag bara att det är bra att testa! För det ger ju pengar, och ett till namn på cv-listan. man lär sig alltid nåt!!

Lycka till!

• marysoul

och ang hur man jobbar, det är ju självklart upp till resturangen, hur de andra anställda jobbar. du kan säkert önska att få jobba varannan helg, men garantera inte att du kommer få göra det. blir nog en och annan vardag också.

• marysoul

sen om man bara vill jobba helger rekomenderar ja definitivt att jobba inom handels, då du har 100% ob hela söndagen, och hela lördagen efter kl 12. Så du tjänar ju bra mkt mer pengar på att jobba inom handels. tex mataffär, klädaffär och liknande.
    klädaffär är nåt jag tycker är skitkul att jobba på!

• saragbg

ja vet att handels har så bra ob, synd att inte resturang har det.
    ja kommer att börja plugga jan 09 så ja tänkte bara jobba där i ett år isf, har aldrig tidigare kunnat tänka mig att jobba där, men nu när ja fått barn så tänker ja inte likadant.
    jobbar nu inom vården men e lite less på det så ja tänkte prova nått nytt.
    sen vill ja jobba typ 70% dagtid+helg

• saragbg

kommer du ihåg va lönen är? alla säger juh jämt att d e sååå kasst betalt,är det verkligen så?

• Edstrom

Jag jobbar varken på burger king eller donken, men däremot på Max.

Lönen är definitivt inte den bästa men det vet väl de flesta om. Enligt kollektivavtalet ligger lönen påknappt 92 kr om man är över 20. Sen har jag också ett lönetillägg på 3 kr.

Jag vet inte hur det ser ut med passtider på andra resturanger men jag kan påverka min tid ganska mycket. Jag kan t.e.x inte jobba kvällar varannan vecka. MEn det beror ju helt på vad man har för chef.

• saragbg

edström

ok d borde juh va ungefär samma som max då. nä d e juh inte den bästa lönen men va gör man inte när man behöver ett jobb å inte har nån utb.
    men hur tycker du det är att jobba på ett sånt ställe??

• Edstrom

Ja, även om lönen inte är den bästa så får man ju så man klarar sig.

Det skiljer sig nog mycket från ställe till ställe. Jag trivs hos oss, har fått lära mig mycket genom jobbet. Men om man inte kan hantera stress så är jobbet helt fel.

Svar på tråden Nån som jobbar på Burgerking/macdonalds?