• ami

Bästa hundschampot till lurvig hund?

Vi har en coton de tulear hund (liten, vit, lurvig)
    Vad är bästa schampot till lurviga hundar?
    Det vi har är Beaphar pro vitamin. Det löddrar jättedåligt, luktar heller inte speciellt gott..
    Förslag mottages tacksamt.

• Svar på tråden Bästa hundschampot till lurvig hund?
  • södertälje

Jag har provat en massa olika shampon mer eller mindre dyra,fick ett tips från veterinären eftersom min hund fick så mycket mjäll från shampon...vanlig såpa...hästägare brukar tydligen använda det då såpa inte inehåller parfymer och andra tillsatser.Funkar jättebra på våran hund som är halvlurvig Schäffer/bordiecollie.Pälsen blir blank och fin utan mjäll.

• ami

Gul eller grön?
    Tack för ditt svar!! Ska verkligen prova.

Har nån flera tips?

• jennie ellie

Använd vad som du gillar själv, det viktiga är att du sköljer och sköljer och när du tror att du är klar skölj igen. Ljumskar framför allt

• ami

jennie ellie skrev 2007-11-20 21:24:49 följande:

Använd vad som du gillar själv, det viktiga är att du sköljer och sköljer och när du tror att du är klar skölj igen. Ljumskar framför allt
    Vanligt människo-schampoo??
    *hoppas* för då kan jag ta nåt som luktar GOTT..
  • mysmatte

Andvänd grön såpa så slipper du andvända balsam!

• Gnista

Använd inte människoshampoo, hundar och människor har olika ph-värde i huden och passar inte till samma shampoo. Det finns ett bra hundshampoo som heter D101 någonting. Det finns balsam och rince i samma serie. Superbra! Ska kolla hela namnet. Återkommer!

• ami

Åh, tack så mycket!
    Tänker prova alla förslag jag får.
    Men inte vanligt schampo alltså..

Svar på tråden Bästa hundschampot till lurvig hund?