• Liiisa

Hjälp Min katt spyr massor vad kan problemet vara??

Hon har spytt flera gånger idag och dom är rosa inga klumpar, som vatten helt rinnande snälla hjälp vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 16:28:26:
    Hon är avmaskad. och hon har inte ätit något, inga hårbollar eler dylikt. som vatten och rosa någon som vet ???

• Svar på tråden Hjälp Min katt spyr massor vad kan problemet vara??
  • ming
    Liiisa skrev 2007-11-20 16:24:04 följande:
    Va katter spyr väl inte av mask heller..
    De kan spy av irritation i magen/buken/tarmarna. Inget konstigt med det.
  • Jinx2

Äter kissen? Kan den fått i sig nåt föremål eller annat skräp? Om det rosafärgade ser ut som blod kanske du ska kontakta veterinär för rådgivning.

• Liiisa

nää har inte sätt henne äta nått idag och tror ej att hon fått något konstigt i sej.. det ser inte ut som blod det är Typ rosa..

• Jinx2

Min kisse kräktes sådär för ett halvår sen, jag tog honom till veterinär då han kräkts 6 ggr på ett dygn. Alla prover va bra, dom kollade njurfunktion och så. Veterinären trodde han hade typ magkatarr, så nu äter han ett svindyrt specialfoder och så fort han slutar med det börjar han kräks igen... Hoppas din kisse mår bättre snart! Kram

• ming
    Liiisa skrev 2007-11-20 16:21:46 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-20 16:28:26:Hon är avmaskad. och hon har inte ätit något, inga hårbollar eler dylikt. som vatten och rosa någon som vet ???
    Jag tycker att du fick ett ganska bra svar i länken som jag postade.
    Dock tycker jag att du kan avvakta till imorgon för att se om hon fortsätter att spy eller om det var något tillfälligt.
  • Joplin86

Det kan vara så enkelt att den har fått i sig hår..Då den tvättat sig..
    Då är det mycket vanligt att de kräks..
    Jag brukar ge mina katter 1 matsked margarin en gång i månaden,då kommer allt hår upp...Och de kräks aldrig annars:)
    Kanske något du ska testa!!

• Annason

det kan absolut vara mask, alla katter har och får det, = ) inget ovanligt, drabbar dock mer utekatter dom måste man avmaska minst var 3:månad beroende på maskmedel. = )
    är det en innekatt och ny kan den ha mask från födsel, från mamman. kolla med en veterinär = )

• Annason

förlåt läste inte hela ditt starinlägg, sorry = )

• Mickan21

Hur gammal är katten? Dricker hon något?..Hur verkar hon allmänt?

• Liiisa

hon mår lite bättre nu hon är innekatt och 5mpånadergammal..

• Mickan21
    Liiisa skrev 2007-11-21 19:52:04 följande:
    hon mår lite bättre nu hon är innekatt och 5mpånadergammal..
    Okej. Har hon fått i sig vatten?..ungkatter blir lätt uttorkade...
Svar på tråden Hjälp Min katt spyr massor vad kan problemet vara??