Akvariefiskar del 3
Hej var in idag och upptäckte att den förra tråden var stägnd
Så då öppnar jag en ny tråd där vi kan prata om våra kar och byta erfarenheter.
Hej var in idag och upptäckte att den förra tråden var stägnd
Så då öppnar jag en ny tråd där vi kan prata om våra kar och byta erfarenheter.
Hej
jag har fått någon konstig sjuka i mitt kar en fisk har som en vitt matta på kroppen som verkar äta upphonom bokstavligen och jag vet inte vad det är eller hur jag ska behandla honom några förslag??
Nu verkar mattan börja växa ur hans ögon också har provat med svamp medel men det hjälpte inte. Har provat med paracitdödare men det hjälpte inte heller och har provat med backtapur men utan resultat.
jag tror inte han över lever nu så jag funderar på att ta bort honom.
Hej
Jag har avlivat fisken men jag har svårt att komma på vad som drabbat den inget av de förslag jag fått verkar passa in.
Man får vara lite decktektiv
Hej fisken var en oranda. En typ av slöjstjärt sjukan verkar uppstå i slemhuden de har på huvudet jag har en till som har börjat visa tecken på samma sjuka.
Det börjar som vit prickar på huvudet som sedan äter upp slemhuden och blir som en matta av svamp men svamp medicin tar inte på det och inte paracit dödare heller.
Hej jag har börjat undra om det kunde vara vitamin brist ökade salthalten med medicin salt och började ge vitaminer och fisken som hade börjat visa tecken sedan den första dog verkar bättre.
Hej
Oj här var det aktivitet vill ja säga så roligt.
ACK vad kul att se dig här.
Ni pratar om vatten byten jag byter 30% 1 gång i veckan är det för mycket eller?
ACK Vad fint akvarium du har.
det liknar mitt hörnkar det finns en bild på det i mitt bild galleri.
Hur stort är ditt? mitt rymmer ca 210liter.
ACK
Vilken typ av fisk har ni i det?
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!
Hoppas ni får en riktigt fin jul.
optimisten
endlers guppys är de svåra att ha har haft vanliga guppys men de dog rätt snabbt jag har en kvar ett yngel som har överlevt.
Endlers ska tydligen vara mer tåliga eller?
Jag har två kar igång ett på 80liter där jag har tre slöjsjtärtar som är små. Sedan har jag 7 kardinal tetror och en mal och min lilla guppy så klart.
Sedan har jag ett kar på 210liter där jag har 5 slöjstjärtar och en mal och två praktbotcior och två siamenicis
Tuffa Viktors mamma
Roligt att höra andra som också har slöjstjärtar.
qenzo kul att veta enders är mera tåliga ska nog köpa sådana denna gång men jag måste flytta slöjstjätarna först i så fall.
Hej idag var jag in på akvarieaffären och bytte in mina praktbotsier de hade vuxsit sig så stor så de hade börjat bita och orsaka skador på de andra fiskarna. Och det går ju inte.
Så jag var och lämnade in dem. Fickk 100kr i tillgodokvitto för dem inte illa.
Funderar att köpa guppis istället.
Har funderat på att flytta ihop mina malar i samma kar har en hona och en hande av samma sort nu kommer jag ju inte ihåg vad de heter men tänkte att man kanske kunde få så malbebisar då.
Hej här händer det saker.
Välkommna hit alla nya ansikten jag ser här vad roligt.
Hej på er!!
Har legat förkyld i nästan två veckor nu så jag har inte orkat skriva.
Jag har varit och köpt edlers (osäker på stavning)guppys jätte fina köpte två par och båda honorna verkar ha ungar i sig. Kul!!